پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر از میزبانی محروم شده و باید ۲۸۰ کیلومتر دورتر ازپایتخت و در شهر اراک مقابل تیم ذوب آهن قرار بگیرد.

پایتخت درحسرت ورزشگاه آماده/ میهمانی سرخابی‌ها شاید تا نیم فصل

به گزارش قدس آنلاین،درهمین هفته استقلال میهمان تیم شمس آذر است اما استقلال نیز در هفته دوم لیگ برتر باید برای میزبانی ازملوان شهری جز تهران را انتخاب کند. مسئولان باشگاه استقلال به دنبال میزبانی در شهر مشهد هستند و ورزشگاه امام رضا(ع) این شهر را هدف قرارداده‌اند تا شاید بعد از موافقت مسئولان ذی‌ربط در شهر مشهد این امکان فراهم شده و آبی‌ها در شهری که کم هوادار ندارند و یک بار طعم شیرین قهرمانی را در فصل هشتم در ورزشگاه ثامن چشیده‌اند بار دیگر مقابل رقبای خود قرار بگیرند. در واقع مشهد به این جهت مورد توجه قرار گرفته که شهری خاطره‌انگیز برای استقلالی‌ها محسوب می‌شود و از سویی هواداران پرشماری در این شهر دارند. میهمانی استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها گفته شده در هفته سوم در دیگرشهرهای ایران به پایان خواهد رسید، اما آن‌ها که از چند و چون وضعیت ورزشگاه‌های استان تهران اطلاع دارند، چندان به این بازگشت خوشبین نیستند و حتی احتمال دارد در صورت نرسیدن ورزشگاه‌های استان تهران به لیگ برتر، میزبانی سرخابی‌ها(َما بخوانید میهمانی) دردیگر شهرها همچنان تداوم داشته باشد و تا نیم فصل به درازا بکشد.

برای مثال ورزشگاه تختی در شرق تهران از لحاظ سوق‌الجیشی برای میزبانی از حجم عظیمی از تماشاگران مورد تأیید نهادهای مربوط نیست. این ورزشگاه در اطراف مناطق نظامی شرق تهران بنا شده و در سال‌های دور نیز مصارف نظامی داشت تا اینکه در برهه‌ای برای میزبانی از استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر آماده شد اما اگر این موضوع را هم نادیده بگیریم، ورزشگاه تختی از لحاظ زیرساختی با انبوهی از مشکلات دست به گریبان است و رساندن این ورزشگاه به شرایط نسبی آمادگی نیاز به صرف مبلغ قابل توجهی دارد که بعید است اداره کل ورزش و جوانان استان تهران یا شرکت توسعه و تجهیز قادر به تأمین آن در چنین برهه‌ای باشد.

ورزشگاه شهر قدس نیز با مشکل ناهمواری زمین چمن مواجه است که این موضوع کوچکی به حساب نمی‌آید. حتی چند روز قبل طرح عجیبی در ذهن مسئولان جرقه زد و گفته شده چمن ورزشگاه آزادی رول شده و در دیگر ورزشگاه‌های تهران استفاده شود، اما این طرح بیشتر شبیه به یک کار کمدی بود تا یک اقدام عملی! بدون شک اگر چنین می‌شد هم چمن ورزشگاه آزادی از دست می‌رفت و هم چمن دیگر ورزشگاه‌ها و به طور کلی این اقدام تهران را در یک وضعیت نیمه بحرانی از لحاظ داشتن ورزشگاه قرار می‌داد. به هرحال تصمیم‌گیران دراین امور مشغول به کارند و تلاش می‌کنند دست‌کم ورزشگاه آزادی را به مرزی برسانند که قابلیت میزبانی داشته باشد، اما حقیقت این است که ضلع غربی ورزشگاه آزادی هرگز امن نیست و هنوز زیربنای آن به آمادگی نرسیده و کارگران در زیرزمین‌ها و دالان‌های سمت غربی ورزشگاه مشغول کارند و احتمال اینکه آزادی نیز تا نیم فصل برای بهره‌برداری آماده شود، بسیار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.