اشغالگران اسرائیلی در روز ۳۱۰ از تجاوز به نوار غزه هم جنایات خود را در حق فلسطینیان از طریق بمباران منازل و اردوگاه‌های آوارگان ادامه دادند. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد از ابتدای جنگ حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای درمانی در باریکه غزه به شهادت رسیده‌اند

بمباران مرکز و جنوب نوار غزه توسط صهیونیست‌ها / از ابتدای جنگ، ۵۰۰ نفر از نیروهای درمانی به شهادت رسیده‌اند

اشغالگران اسرائیلی در روز ۳۱۰ از تجاوز به نوار غزه هم جنایات خود را در حق فلسطینیان از طریق بمباران منازل و اردوگاه‌های آوارگان ادامه دادند که تعدادی شهید و زخمی بر جای گذاشت. خبرنگار المیادین از گلوله‌باران اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه توسط توپخانه‌های رژیم صهیونیست خبر داد درحالی‌که شهر رفح در جنوب نوار غزه هم هدف توپخانه اشغالگران قرار گرفت.

در همین حال، هم‌زمان با حملات هوایی اسرائیل به منطقه بنی سهیلا در شرق خان‌یونس، شهر القرارة در شمال شرق این شهر هم هدف بمباران جنگنده‌ها قرار گرفت. اشغالگران همچنین از بمب‌های دودزا در حمله به منطقه الزنه در خان‌یونس استفاده کردند. به گزارش المیادین، شهر حمد در جنوب نوار غزه هم از حملات هوایی رژیم صهیونیست در امان نماند که منجر به کوچ گسترده ساکنان این منطقه شد.

علامه بر این، وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای درمانی از آغاز جنگ در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به شهادت رسیده‌اند و صدها نفر از آن‌ها نیز زخمی شده‌اند. در بیانیه وزارت آمده است که اشغالگران ۳۱۰ نفر از نیروهای امدادگر را نیز بازداشت و ۱۳۰ خودروی امدادی را هم منهدم کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، حملات اشغالگران به زیرساخت‌های درمانی ازروی‌عمد و باهدف قطع دسترسی شهروندان به امکانات اساسی بهداشتی و درمانی بوده است. وزارت بهداشت غزه ادامه می‌دهد: وضعیت سرویس‌های بهداشتی و آب آشامیدنی بسیار بد است که باتوجه‌به تراکم جمعیتی، به افزایش بیماری‌های قابل‌پیشگیری و مرگ‌های زودرس منجر می‌شود.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که نوار غزه به دلیل آب‌های غیر ایمن و کمبود نیازمندی‌های بهداشتی برای ۱.۷ میلیون آواره، با بحران بهداشت عمومی مواجه است. همان‌طور که کمبود شدید نیرو و تجهیزات پزشکی از جمله داروهای بیهوشی و آنتی‌بیوتیک باعث شده است کارکنان مراقبت‌های بهداشتی برای نجات جان افراد مبارزه کنند.

در پایان، این وزارتخانه خواستار ورود بی‌قیدوشرط تجهیزات بشردوستانه برای رفع کمبود شدید و کمک به تخلیه مجروحان برای دریافت مراقبت‌های پزشکی نجات‌دهنده در خارج از کشور شده است.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.