جنگ یازده ماهه علیه باریکه غزه، در کنار همه خسارت های تحمیلی، پرده های مختلفی از پرده دری و خوی وحشی‌گری و رفتار ضد انسانی رژیم صهیونیستی را بر جهانیان آشکار کرد

انتشار فیلم‌هایی از شکنجه و تجاوز بی‌شرمانه به اسرای فلسطینی در گوآنتاناموی اسرائیل / دنیا بازیچه دست صهیون

جنگ یازده ماهه علیه باریکه غزه، در کنار همه خسارت های تحمیلی، پرده های مختلفی از پرده دری و خوی وحشی‌گری و رفتار ضد انسانی رژیم صهیونیستی را بر جهانیان آشکار کرد. کشتار بیش از 40 هزار تن در غزه که بیش از 70 درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند تنها گوشه ای از این جنایات بی پایان است.

در کنار این مسئله این روزها اخبار نگران کننده ای از وضعیت اسرای فلسطینی و نقض ابتدایی ترین حقوق آنها به گوش می رسد. در این راستا روز گذشته کانال 12 تلویزیون صهیونیست در اقدامی مشکوک به انتشار جزئیاتی از شکنجه اسرا در زندان های رژیم پرداخته که هوش از سر آدم می پراند.

این رسانه مستندات دوربین مداربسته نصب شده در بازداشتگاه بدنام «سدیه تیمان» معروف به گوآنتاناموی اسرائیل در شب حمله به یک اسیر فلسطینی را منتشر کرده است. فیلم صحنه‌هایی از تجاوز جنسی نظامیان اشغالگر به این اسیر را به نمایش گذاشته و بر شکنجه وحشیانه در این بازداشتگاه صحه می گذارد.

واکنش باشگاه اسیر فلسطین به فیلم منتشر شده

اقدام اخیر در حالی است که از 29 ژوئیه گذشته، پس از ورود اعضای دادستان نظامی اسرائیل به زندان سدیه تیمان برای تحقیق و بازجویی 9 نظامی که به یک اسیر فلسطینی تجاوز کرده بودند، جنجال شدیدی در محافل صهیونیستی به پا شد. راست‌گرایان افراطی از جمله شماری از وزرا و نمایندگان کنست، این نظامیان را که 5 نفرشان بعدها آزاد شدند، «قهرمان» توصیف کردند که نمی‌بایست بازخواست می‌شدند!

با توجه به این مسئله باشگاه اسیر فلسطین اقدام کانال 12 تلوزیون اسرائیل را مشکوک دانسته و اعلام کرد که جنایت ثبت شده توسط دوربین‌های بازداشتگاه و انتشار آن در تلویزیون تایید می‌کند که رژیم اشغالگر مدارک مستند و تصویری متعددی از جنایات ارتکایی در دست دارد. این نهاد می افزاید: تل آویو عامدانه این ویدئو را همزمان با بحث و جنجال بر سر بستن سدیه تیمان با هدف تمرکز بیشتر بر این بازداشتگاه فاش کرده است. این در حالی است که سدیه تیمان تنها مکانی نیست که چنین جنایات سیستماتیکی در آن صورت می‌گیرد و سطح شکنجه اسرا فلسطینی در سایر زندانهای اسرائیلی کمتر از این بازداشتگاه نیست. بر اساس این بیانیه، زندان النقب نمونه‌ای بارز از زندانهایی است که در آن تجاوزهای جنسی در سطوح مختلف علیه اسرا صورت می‌گیرد.

اما گزارش رسانه صهیونیست و اذعان به ابعاد گسترده شکنجه در زندان های رژیم در شرایطی است که اخیرا گزارش‌های حقوقی بین‌المللی بر تشدید وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون صحه گذاشته و گزارشهای متعددی درباره شکنجه تا حد مرگ و تجاوزهای جنسی به اسرا در زندانهای عوفر و بازداشتگاه سدیه تیمان منتشر شده است. کار به جایی رسید که 5 نهاد حقوقی اسرائیلی در ماه می گذشته، بستن فوری و دایمی بازداشتگاه سدیه تیمان را خواستار شدند. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال همزمان با اعلام اینکه ۶۰ فلسطینی طی 300 روز در زندان به شهادت رسیده‌اند، نوشت که شرایط بازداشت اسرای فلسطینی ممکن است ناقض قوانین بین المللی باشد.

انتشار فیلم هایی از شکنجه و تجاوز بی‌شرمانه به اسرای فلسطینی در گوآنتاناموی اسرائیل / دنیا بازیچه دست صهیون

چنبره صهیونیست ها بر نهادهای جهانی

انتشار فیلم اخیر حکایت از ادامه جنایات رژیم در سایه سکوت نهاد های بین المللی مدنی و حقوق بشری می باشد، سازمان های جهان شمولی که عملا بازیچه رهبران صهیون شده اند.

محمد پارسا نجفی کارشناس مسائل خاورمیانه با ذکر این مقدمه در تحلیل اتفاق اخیر گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدا با شکنجه و جنایت ایجاد شده و این موضوع دفعه اول نبوده نیست و نخواهد بود. سازمان های بین الملی مدعی حقوق بشر هم همگی تحت حمایت رهبران، سرمایه داران صهیونیست هستند؛ به همین دلیل نمی توان انتظار واکنش قاطع و یا موثری را از آنها نسبت به این چنین موضوعاتی داشت. از آنجایی که بودجه سازمان های جهان شمول همچون سازمان ملل متحد از سوی دولت های غربی مثل ایالات متحده آمریکا، کشور های اروپایی و یا کشور های غرب گرا در اقصی نقاط مختلف جهان تامین می شود، توقع داشتن از این سازمان ها محلی از اعراب ندارد.

وی ادامه داد: برای کشته شدن یک فرد یا چند نفر در یک محیط کوچک که بتوان از آن بهره برداری سیاسی کرد کمیته های حقیقت یاب تشکیل می شود، اما برای کشته شده بیش از 40 هزار نفر در سرزمین فلسطین اشغالی هیچ اتفاق خاصی نمی افتد و یا نهایتا به یک بیانیه سیاسی صرف بسنده می کنند. این موضوع خود گواهی بر این مدعا می باشد که سازمان های جهانی صرفا ابزاری برای رسیدن به اهداف مادی غرب است.

شکنجه، دستورالعمل سازمانی اسرائیل

این تحلیلگر مسائل منطقه تصریح کرد: شکنجه دادن اسرا و زندانیان فلسطینی جزء لاینفک دستورالعمل های سازمانی دستگاه های امنیتی-اطلاعاتی اسرائیل (همچون شین بت، شاباک و موساد) برای به دست آوردن اخبار مهم بوده و همچنان نیز می باشد. این شکنجه و کشتار که بعضا نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با جنازه یا جسم آسیب دیده زندانیان عکس یادگاری گرفته و در فضای مجازی منتشر می کنند، یک عمل مستمر بوده و خواهد بود. کما اینکه شکایت های حقوقی کشور های دیگر از رژیم صهیونیستی همچون آفریقای جنوبی، کلمبیا و شیلی نیز در مدت حدودا یک سال جنگ غره تاثیری ولو حداقلی را بر توقف جنایات اسرائیل نداشته است. این موضوع نشان دهنده حمایت های سازمان های به اصطلاح حقوقی و مدنی بین المللی از رژیم اشغالگر قدس به شکل های مختلف می باشد. تنها اقدام مقابله ای، حمایت از جبهه مقاومت به ویژه گروه هایی همچون حماس و جهاد اسلامی می باشد. جدای از این موضوع، آگاهی مردم جهان نسبت به جنایات اسرائیل هم اثر گذار بر روند قدرت جبهه مقاومت می باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه های امنیتی-اطلاعاتی اسرائیل عامدانه با انتشار چنین فیلم هایی قصد تخریب روحیه طرف مقابل خودش و افزایش آسیب پذیری روانی آنها را دارد عنوان کرد: در هر صورت نمی توان اقدام رسانه صهیونیست را افشاگرایانه تلقی کرد. در این بین نقش ایالات متحده در وقاحت صهیونیست ها هم غیرقابل انکار است. غرب و در راس آنها آمریکا حامی اصلی و اساسی رژیم صهیونیستی بوده هست و همچنان نیز خواهد بود. از سوی دیگر انتشار چنین فیلم هایی به هیچ وجه باعث روند کند شدن عادی سازی کشور های مرتجع عربی که در راس آنها رژیم آل سعود قرار دارد نمی شود. آنها حتی واکنشی به خصوصی نسبت به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نشان ندادند و عدم واکنش آنها نسبت به چنین موضوعی طبیعی است.

رژیم مافیایی و تروریستی

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه دیگر کارشناس مسئله فلسطین در گفت و با قدس در رابطه با این موضوع تشریح کرد: انتشار چنین فیلم هایی مسئله جدیدی نیست؛ چرا که در گذشته نیز بارها چنین اتفاق هایی با موضوعات مشابه رخ داده است. باید توجه داشت که باند های مافیایی فروش اعضای بدن از شکنجه و کشته شدن اسرای فلسطینی سود می برد؛ به طور نمونه چند سال گذشته یک خاخام صهیونیست در ایالات متحده آمریکا به جرم فروش اعضای بدن زندانیان فلسطینی بازداشت شد.

وی تصریح کرد: اساسا رژیم صهیونیستی ماهیتی مافیایی و تروریستی دارد. کشتار بی سابقه فلسطینی ها و حتی اهانت و نبش قبر شهدا در غزه کاری است که تنها از جنایتکارانی مانند صهیونیست ها ساخته است. در حالی که حمایت کامل غرب و بویژه ایالت متحده از این جنایات ادامه دارد نباید انتظار داشت که سازمان های بین المللی بتوانند کار خاصی علیه تل آویو انجام دهند. هر اقدامی علیه صهیونیستها در مجامع جهانی محکوم به شکست است.

خبرنگار: حمید اسدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.