رئیس کل سازمان نظام پزشکی بر اهمیت توجه دولت چهاردهم به اسناد بالادستی سلامت و همچنین ورود اورژانسی به مشکلات نیروی انسانی عرصه سلامت تأکید کرد.

لزوم ورود اورژانسی دولت به مشکلات پزشکان جوان

 محمد رئیس‌زاده در نشستی خبری با اشاره به ۱۷ مرداد ماه به عنوان «روز خبرنگار» و با بیان اینکه نقش رسانه در حوزه «سلامت» از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت:رسانه می‌تواند در حوزه سلامت و ارتقاء سواد سلامت بسیار اثرگذار باشد.

وی درباره اهمیت ارتقاء سواد سلامت جامعه گفت: سازمان بهداشت جهانی به موضوع خودمراقبتی بسیار توجه کرده و بر مولفه خودمراقبتی بسیار تاکید می‌کند. شدت و پیچیدگی بیماری‌ها در گذر زمان تغییر کرده و با توجه به تغییر پیچیدگی بیماری‌ها در گذر زمان باید گفت که موضوع خودمراقبتی نیز تغییر کرده است.

رئیس‌زاده افزود: در گذشته، ورزش‌کردن به عنوان یکی ازمولفه‌های موثر مرتبط با خودمراقبتی مطرح می‌شد اما کسب و اطلاع‌رسانی درباره مسائل موثر بر سلامتی بسیار اهمیت دارد. به طور مثال، اطلاع درباره میزان سطح خون، آشنایی درباره فشار خون و چگونگی گرفتن فشار خون بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی در بخش دوم این نشست درباره مطالبات جامعه پزشکی از وزارت بهداشت دولت چهاردهم گفت: رئیس‌جمهور در حوزه سلامت به اسناد بالادستی   مثل برنامه هفتم توسعه توجه کند.

وی  با بیان اینکه پرداخت جدی به بهداشت و ارتقاء سلامت دیگر خواسته جامعه پزشکی از دولت چهاردهم است، افزود: توجه و پرداخت جدی به حوزه بهداشت و ارتقاء سطح سلامت جامعه اهمیت دارد. خواسته جامعه پزشکی از دولت چهاردهم این است که گرفتار پروپاگاندا نشود و رفع مسائل درمان را جزو دغدغه‌های خود بداند.

وی درباره توجه به نیروی انسانی گفت: پرداخت جدی به تمام نیروی انسانی نظام درمان از دیگر خواسته‌های جامعه پزشکی است. دولت باید به صورت اورژانسی به مسائل مغفول مانده حوزه درمان در بحث نیروی انسانی ورود کند.

رئیس‌زاده ادامه داد: دولت باید به نحوی عمل کند که مردم در صورت مواجهه با بیماری فقط دغدغه درمان داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به نیروی انسانی جوان گفت: پرداختن به جوانان جامعه پزشکی از اهمیت فراوانی برخوردار است. جنس مشکلات جوانان امروز جامعه پزشکی با جوانان دیروز متفاوت است و به همین دلیل مقایسه این دو گروه با یکدیگر اشتباه است.

وی در پایان با اشاره به مداخلات افراد غیرجامعه پزشکی در عرصه درمان گفت: مداخلات افراد غیرپزشک می‌تواند سلامت جامعه را به خطر اندازد. اگرچه سازمان نظام پزشکی نمی‌تواند به این موضوع به صورت مستقیم ورود کند، اما به دلیل اینکه پزشک نماها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت می‌کنند، سایت‌ها را رصد کرده و موارد را گزارش داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.