اختتامیه المپیک پاریس با رژه تیم‌های شرکت کننده در ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد تا مشعل این رقابت‌ها خاموش شود.

اختتامیه المپیک پاریس برگزار شد/ پایان جشن بزرگ در استادوفرانس

 مراسم اختتامیه المپیک پاریس از ساعت ۲۲:۲۰ امشب در ورزشگاه استادوفرانس پاریس آغاز شد.

در حالی مراسم افتتاحیه در محوطه باز و در رودخانه سن برگزار شد، فرانسوی‌ها برای اختتامیه به سبک دوره‌های گذشته، این جشن را در ورزشگاه استادوفرانس برگزار کردند، ورزشگاهی که برای جام‌جهانی فوتبال ۱۹۹۸ ساخته شد ومحل برگزاری چندین رویداد دو و میدانی در طول بازی‌های پاریس بود.

در این مراسم که با حضور مقامات سیاسی و ورزشی دنیا برگزار شد، آرین سلیمی قهرمان تکواندو وزن ۸۰+ المپیک پاریس ۲۰۲۴ به همراه فاطمه مجلل عضو تیم ملی قایقرانی پرچمداران ایران بودند.

در پایان این مراسم، مشعل المپیک به مقامات شهر لس‌آنجلس که میزبان بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۸ است، تحویل داده شد.

گفتنی است کاروان ورزشی کشورمان با ۴۰ ورزشکار (۲۹ مرد و ۱۱ زن) در ۱۳ رشته ورزشی کشتی(فرنگی و آزاد)،تکواندو،قایقرانی،تیراندازی،تیراندازی با کمان،سنگ‌نوردی،ژیمناستیک،تنیس روی میز، دوومیدانی، شنا،شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری با نام خادم الرضا و با شعار صلح برای کودکان در المپیک پاریس حضور یافت. ایران در رشته ژیمناستیک و سنگ‌نوردی برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه شد و با حضور ۱۱ ورزشکار زن، رکورددار حضور بانوان ایران در المپیک بود.

این حضور برای کاروان ورزشی ایران با کسب ۱۲ مدال بسته شد.ایران با مجموع ۱۲ مدال با ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز در رتبه بیست و یکم جدول مدال‌ها قرار گرفت. به این ترتیب ایران جایگاه خود را نسبت به المپیک قبلی شش رتبه ارتقا داد. ایران در المپیک توکیو با ۳ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در جایگاه بیست و هفتم قرار گرفته بود.

در این میان تکواندو با اعزام ۴ نماینده بالاتر از حد تصور ظاهر شد و هر ۴ نماینده کشورمان موفق به کسب مدال شدند که یک طلا، ۲ نقره و یک برنز سهم آنها بود.

در کشتی هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد روی سکو رفتیم اما به دلیل بدشانسی و البته اشتباه چند کشتی‌گیر کشورمان رنگ مدال‌ها آنطور که ما دوست داشتیم، طلایی نبود. در کشتی ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز از آن ایران شد تا در پایان کاروان ورزشی کشورمان در المپیک پاریس در رده بیست‌ویکم قرار بگیرد.

اسامی مدال‌آوران ایران در المپیک ۲۰۲۴ به‌شرح زیر است:

مدال طلا :
- آرین سلیمی - وزن ۸۰+ کیلوگرم تکواندو
- سعید اسماعیلی - وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی
- محمدهادی ساروی - وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

مدال نقره:
- مهران برخورداری - وزن ۸۰- کیلوگرم تکواندو
- ناهید کیانی - وزن ۵۷- کیلوگرم تکواندو
- علیرضا مهمدی - وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی
- حسن یزدانی - وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد
- امیرحسین زارع - وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد
- رحمان عموزاد - وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد

مدال برنز:
- مبینا نعمت‌زاده - وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندو
- امین میرزازاده - وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی
- امیرعلی آذرپیرا - وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.