آخرین جلسه شورای هنر به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه (۲۲ مرداد) با حضور اعضا برگزار شد.

سند سینما به تصویب شورای هنر رسید

به گزارش قدس آنلاین، در یکصد و هفتمین جلسه شورای هنر سند سینما به تصویب اعضا رسید. همچنین علاوه بر تصویب این سند، سیاست ها و ضوابط حاکم بر بازار هنرهای تجسمی نیز توسط اعضا بررسی و به تصویب رسید.

در این جلسه دکتر شاه حسینی، کلانتری و رجبی دوانی در نطق های بیش از دستور، دوره سه ساله دولت مردمی را دوره درخشان هنر در ۴۵ سال گذشته ذکر کردند که بسیاری از آرزوهای جامعه به تحقق رسید.
هم چنین مقرر شد محمدحسین ایمانی خوشخو در نشست خبری، عملکرد شورای هنر در دوره اخیر را تبیین کند.

طبق گفته های محمد خزاعی از اعضای کمیته سه نفره بررسی سند ملی سینمای ایران؛ این سند در حقیقت برمبنای اسناد بالادستی شامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در آن وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شده است، اصول و سیاست‌های فرهنگی، وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی و اسناد برنامه‌های توسعه ۵ ساله جمهوری اسلامی ایران، تهیه و تنظیم شده است. در همین راستا و در این سند، به تولید محتوا، مشارکت‌های عمومی، فن آوری‌های روز، کارآمدی نظام نظارتی و به ویژه رکن اساسی سند ملی سینما یعنی مردم، صنوف و دولت سرلوحه این سند قرار گرفته است.

سند ملی سینمای ایران در ۳ بخش تنظیم شده است که شامل بخش چشم‌انداز، سیاست‌ها، نظارت و اجرا است که توسط کارگروهی که در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، تنظیم شده است. سند ملی سینمای ایران، کلیات سینما را در برمی‌گیرد و تمام اجزا، مصوبات و قانون‌های آن در آینده به‌عنوان ضمایم به این سند اضافه می‌شود، گفت: به این معنا که در حال حاضر سند ملی سینمای ایران مصوب می‌شود و در مراحل بعد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است تا قوانین و آیین نامه‌های داخلی و یا آیین‌نامه‌های کلی که می‌خواهد مصوب کند، براساس این سند مدون کرده و در اختیار اهالی سینما گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.