تحولات لبنان و فلسطین

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی گفت: در کارگروهی که موضوع سختی شغل خبرنگاران و بیمه ۲۰ ساله آن‌ها پیگیری می‌شود نگاه‌های شخصی به این موضوع وجود دارد.

تصمیم‌گیری برای سختی شغل خبرنگاران درگیر نگاه‌های شخصی است

به گزارش قدس خراسان، یک موسسه‌ رسانه‌ای فعالیت دارد و مدیر آن رسانه برایش بیمه عادی رد می‌کند، می‌تواند مدارک و استنادات خود یعنی همان مطالب، گزارش‌ها و خبرهایی که منتشر کرده را ارائه دهد و از آن موسسه شکایت کند. تامین اجتماعی دفاتر آن موسسه را بررسی و حتی جریمه می‌کند که چرا برای خبرنگار خود بیمه معمولی رد کرده است. سپس تامین اجتماعی بیمه خبرنگار را به بیمه خبرنگاری تبدیل می‌کند.

طاری‌بخش در خصوص شرایط خبرنگاران حق‌التالیف خاطرنشان کرد: خبرنگاران حق‌التالیف خبرنگاران آزاد هستند. خبرنگاران حق‌التالیف عمدتاً افرادی هستند که خبرنگاری یا شغل دوم آنان محسوب می‌شود و یا با موسسه‌ رسانه‌ای قرارداد ندارند. برای خبرنگاران حق‌التالیف باید برایشان معمولی رد شود.

وی اضافه کرد: وزارت ارشاد بیمه خبرنگاران آزاد را تسهیل کرده و آنان را با هزینه کمتری بیمه می‌کند، اما با وجود اینکه وزارت ارشاد این دست از خبرنگاران را بیمه می‌کند، یک بیمه معمولی برایشان رد می‌شود. صندوق اعتباری هنر تحت نظر وزارت ارشاد برای این دست از خبرنگاران بیمه هنرمندان و روزنامه‌نگاران رد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.