شهردار مشهد گفت: بدون اصلاح قانون مشکل ترافیک مناطق احمدآباد به سختی اصلاح می شود و نیاز است یک مطالبه همه جانبه توسط رسانه از مدیران ملی و نمایندگان مجلس شکل بگیرد و قانون اصلاح شود و به قانون گذشته برگردد.

شهردار مشهد در استودیو روزنامه قدس: رسانه مطالبه‌گر حل مشکل ترافیک خیابان احمدآباد شود

به گزارش قدس خراسان، شهردار مشهد در حاشیه بازدید از موسسه فرهنگی قدس در گفتگو با خبرنگار ما درباره حل موضوع ترافیک خیابان های مشهد به ویژه خیابان احمد آباد عنوان کرد: ترافیک بافت محدوده خیابان احمدآباد، خیابان کوهسنگی و موضوعات مربوط به آن  وجود مطب های پزشکان است.

محمدرضا قلندر شریف ادامه داد: در گذشته ابتدا قانونی وجود داشت و این بود که هر پزشکی در منزل شخصی به مالکیت خودش می‌تواند طبابت کند و یک یا دو اتاق منزل مسکونی خود را به شرط مالکیت به طبابت اختصاص دهد که متاسفانه این قانون در طی دهه های اخیر با پیگیری ها و ارتباطاتی که پزشکان داشتند تغییر کرده است و در حال حاضر در هر منزل مسکونی به مالکیت هرکسی تعداد زیادی پزشک برای طبابت مستقر شده اند.

وی افزود: هر روز هر پزشک ۴۰ تا ۵۰بیمار دارد و از طرف دیگر منزل مسکونی تبدیل به مطب شده و چند پزشک در یک واحد مسکونی مستقر هستند و پارکینگ این منازل مسکونی به داروخانه، کلینیک، آزمایشگاه و سایر مراکز وابسته تغییر کاربری داده و این جریان رنگ و بوی قانونی به خود گرفته و تبدیل به مشکلی بزرگ در شهرهایی مانند مشهد به ویژه در بافت های مرکزی و محدوده خیابان احمدآباد و کوهسنگی شده و در حال گسترش است.

شهردار مشهد در تشریح بیشتر این مساله گفت: این مشکل با احداث پارکینگ به دلیل اینکه زمینی وجود ندارد که تبدیل به پارکینگ شود حل شدنی نیست و باید گفت متاسفانه یکی از ارزشمندترین مناطق مسکونی مشهد تبدیل به منطقه ای شده که هیچکس علاقه‌ای به سکونت در آن ندارد.

قلندر شریف راه کار حل این مشکل را اصلاح قانون دانست و تشریح کرد: بدون اصلاح قانون مشکل این مناطق به سختی اصلاح می شود و نیاز است یک مطالبه همه جانبه توسط رسانه از مدیران ملی و نمایندگان مجلس شکل بگیرد و قانون اصلاح شود و به قانون گذشته برگردد.

وی ضمن اشاره به وضعیت واگذاری منازل مسکونی در محدوده خیابان احمدآباد به مطلب پزشکان ادامه داد: متاسفانه تمام منازل مسکونی این محدوده‌ بدون رعایت قوانین مقررات و  بدون تامین پارکینگ تبدیل به مطب پزشکان شده و صرفا این توقع وجود دارد تا شهرداری و دستگاه های اجرایی این مشکل را حل کنند به همین دلیل باید رسانه‌ها مطالبه کنند تا با اصلاح قانون موضوع حل و فصل شود، شهرداری هم در حال پیگیری است و در جلسه برگزار شده با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در هفته گذشته در مشهد برگزار شد درخواست کردیم  به این مساله توجه شود.

ضرورت تامین پارکینگ در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی

شهردار مشهد درباره  ضرورت وتامین پارکینگ در بافت پیرامونی حرم مطهر گفت: یکی از ارزشمندترین محدوده‌های شهری و کشور محدوده حرم مطهر است که در هیچ جای کشور مانند این محدوده وجود ندارد. بر اساس طرح‌های تفصیلی گذشته و جدیدا اصلاح  شده در این منطقه خدمات مختلفی در نظر گرفته شده و بحث های پارکینگی یکی از بحث های روز شهرداری، مدیریت شهری، شورای شهر، مجموعه استانداری و آستان قدس  است که به صورت مداوم پیگیری می شود.

قلندر شریف ادامه داد: پارکینگ‌ها یک از موضوعات بافت پیرامون حرم است و ما جلسات مستمری با آستان قدس داریم و به زودی در رابطه با موضوعات محدوده حرم خدمت تولیت معزز آستان قدس رضوی خواهیم رسید که نتایج این جلسه بعد رسانه‌ای خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که علت تغییر پیمانکار سپتاژ تخلفات پیمانکار بوده یا انصراف پیمانکار به دلیل مطالبات از شهرداری گفت: زمانبر شدن این پروژه و عدم حمایتی که بایستی می‌شد باعث شد این پروژه به سرانجام نرسد و باید یادآور شد تصفیه خانه سپتاژ قانونا جزو وظایف شهرداری نبوده و براساس توافقاتی شهرداری ورود کرده است.

پروژه های نیمه کاره میدان شهدا، پروژه های شهرداری نیست

شهردار مشهد در توضیح شرایط تصفیه خانه سپتاژ عنوان کرد: ابنیه تصفیه خانه کامل احداث شده و تاسیسات و لوازم تجهیزاتش آن مانده که اکثرا وارداتی است و ارز لازم دارد. وعده وامی که سازمان محیط زیست به مبلغ ۵۰میلیارد تومان بود هنوز محقق نشده است و خود شهرداری در حال تکمیل پروژه است و به این وام وابسته نیستیم، با توجه به موضوعات پیش آمده پیمانکار در حال عوض شدن است که مراحل آن در حال طی شدن است تا بتوانیم در شهریور پیمانکار جدید را انتخاب کنیم.

قلندر شریف درباره پروژه های نیمه کاره میدان شهدا گفت: پروژه‌های میدان شهدا، پروژه‌های بخش خصوصی است یعنی پروژه‌هایی است که در قالب سرمایه گذاری و مشارکت بوده و اکثراً هم سرمایه‌گذاران ورود کردند، مشکلاتی در سیستم آن ها وجود داشته که شهرداری ورود کرده و پیگیری می‌کنیم تا این مسائل  حل و فصل شود اما به صورت کلی این پروژه ها پروژه‌هایی است که در اختیار و با مشارکت شهرداری و مربوط به بخش خصوصی‌ است، موضوعاتی که در اختیار شهرداری بوده پیشرفت خوبی داشته و اکثراً تمام شده و موضوعاتی که در اختیار بخش خصوصی است در حال حل و فصل است.

افتتاح پارکینیگ توحید در خیابان توحید

وی افزود: به زودی پارکینگ توحید در خیابان توحید افتتاح می شود که با مشارکت  شهرداری و بخش خصوصی ساخته شده است و در مجموع هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو  ظرفیت دارد که از این تعداد ۱۲۰۰ پارکینگ به عنوان پارکینگ عمومی  در اختیار شهرداری قرار می گیرد. این ظرفیت آماده است و پس از تکمیل مباحث ایمنی در ماه آینده در اختیار زائران و مجاوران قرار خواهد گرفت و با این تعداد پارکینگ، میدان شهدا حدود دو هزار ظرفیت پارکینگ دارد که در مواقع خاص و پیک حضور زائران مورد استفاده قرار خواهد گرفت و با توجه به وجود قطار شهری کمک بسیار خوبی به عدم ورود خودروها خواهد کرد.

شهردار مشهد درباره برنامه های دهه پایانی صفر عنوان کرد: به دلیل اینکه شهرداری درگیر موضوعات اربعین است به تنهایی نمی تواند در دهه پایانی صفر خدمت رسانی کند. در اربعین حدود هزار نفر از همکاران ما در شهرداری در حوزه های مختلف به مرز ، نجف و کربلا می روند تا به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت رسانی کنند.

وی افزود: در شهرداری دو ستاد اربعین و ستاد دهه آخر سفر تشکیل شده که از ماه ها قبل کار خود را آغاز کرده اند. در ستاد اربعین کار به مرحله اعزام نیروها و برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده رسیده و ستاد دهه آخر صفر هم جلساتی درباره نحوه برگزاری و برنامه ریزی ها تشکیل داده است. برنامه‌ریزی های خاص در همه حوزه‌ها داریم و هماهنگی خوبی هم با همه دستگاه‌ها از جمله آستان قدس رضوی صورت گرفته است. همه امکانات شهرداری در فضای شهری، در آرایش شهری، حوزه های فرهنگی، راهنمای زائر، ایستگاه های استقبال از زائراین و سایر امکانات در خدمت زائران علی ابن موسی الرضا(ع)خواهد بود.  

شهردار مشهد تعداد ایستگاه های استقبال از زائر را ۸ ایستگاه عنوان کرد و گفت: این ایستگاه های  استقبال از زائر در ورودی شهر ۴۰ خدمت به زائرین ارائه خواهند داد و تعداد زیادی موکب در سطح شهر و در مسیر زائران  به حرم مطهر برپا می شود. برنامه های شهرداری از روز اربعین با پیاده روی جاماندگان اربعین شروع می شود و تا پس از پایان صفر ادامه دارد و باید اشاره کرد هنوز از اربعین و نجف و کربلا فارغ نشده ایم در مشهد کار را شروع خواهیم کرد تا همکاران اعزامی ما به سرعت برگردند و در بحث خدمت رسانی همراهی کنند.

قلندر شریف درباره خدمات ارائه شده در دهه پایانی صفر گفت: اسکان اضطراری برای  بیش از ۶۰ هزار زائر در نظر گرفته شده و در حمل و نقل  عمومی هم اتوبوسرانی و هم قطار شهری  ۲۴ ساعته و رایگان خواهد بود و تاکسی‌های صلواتی را خواهیم داشت، همه امکانات به ویژه بحث خدمات شهری در بافت پیرامونی حرم مطهر سه شیفته فعال خواهند شد و همه همکاران ما در شهرداری بسیج می شوند که بهترین خاطرات را برای زائرین در آخر صفر در مشهد مقدس رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.