معاون پرستاری وزارت بهداشت، قصور عدم پرداخت مطالبات نیروهای پرستاری را متوجه مسئولان و ناشی از سوءمدیریت دانست.

چرا مطالبات پرستاران پرداخت نشده است؟/ ما مسئولان کوتاهی کرده ایم

عباس عبادی افزود: معوقات نیروهای نظام سلامت ۳۲ همت بوده که از این میزان حدود ۸ همت مطالبه ۲۱۰ هزار پرستار کل کشور است که با ورود سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات و پیگیری‌های انجام شده روند پرداخت مطالبات تسریع شده است.

وی ادامه داد: معوقات پرستاران در حوزه‌های اضافه کاری و کارانه‌ها است که درخواست به حقی بوده و کوتاهی‌ها از سوی ما مسئولان رخ داده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سهم ۵ درصدی رئیس دانشگاه از مطالبات اختصاصی برای پرداخت معوقات کافی نبوده، افزود: در برخی از دانشگاه‌های تهران میزان بدهی‌ها تا پایان خرداد تسویه شده ولی برخی از دانشگاه‌های کشور از فروردین سال گذشته هنوز عقب هستند ولی به طور کلی میانگین تا پایان آذر مطالبات در کشور پرداخت نشده است.

عبادی با بیان اینکه برخی سوءمدیریت‌ها سبب شده منابع به درستی توزیع نشود، گفت: البته برخی بیمه‌ها به تعهدات خود به موقع عمل نکردند که مطالبات انباشت شده و این ۸ همت تا پایان خرداد محاسبه شده که باید پرداخت شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: اگر موضوع در دستور کار قرار گیرد حداقل یک هفته طول می‌کشد که بدهی‌ها پرداخت شود زیرا که نظام بروکراتیک اداری ما کُند است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.