رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما با بیان اینکه رقیب «حسینیه معلی» خودش است، گفت: تعداد بیننده «حسینه معلی» رکورد برنامه‌های محرمی صداوسیما را با ۴۳ درصد شکسته و دلیل آن وجود تیم حرفه‌ای و کارگردانی خوب است.

«حسینه معلی» رکورد بیننده برنامه‌های محرمی تلویزیون را شکست

به گزارش قدس آنلاین، نشست علمی برنامه «حسینیه معلی» با حضور مدیران شبکه سه، عوامل برنامه و مدیران مرکز تحقیقات سازمان صبح چهارشنبه ـ ۲۴ مرداد ماه ـ در حوزه هنری برگزار شد.

سید بشیر حسینی (کارگردان حسینیه معلی)، میلاد نوریانی (مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما)، سعید ستودگان (تهیه‌کننده)، مهدی بلوکات (قائم مقام شبکه سه سیما)، نجم‌الدین شریعتی (مجری) و محسن شاکری‌نژاد (رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما)، از جمله سخنرانان این نشست بودند.

در بخش ابتدایی این نشست از نجم‌الدین شریعتی از عوامل و مدیریت شبکه سه بابت حمایت‌هایشان از این برنامه تشکر کرد و یادآور شد که برنامه «حسینیه معلی» طبق نظرسنجی‌های اخیر یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون بوده است.

وی همچنین بیان کرد: چیزی که برای من جالب بود این است که ما بخشی به نام خردسالان را به مخاطبان شبکه سه اضافه کردیم که خیلی علاقه‌مند به برنامه «حسینیه معلی» هستند.

شاکری‌نژاد هم در سخنانی اظهار کرد: ما در عصری هستیم که تعداد مخاطب تلویزیون‌های خطی در دنیا در حال کاهش است. بررسی‌ها حاکی از آن است که حوزه برودبند مخاطبانش را به فضای مجازی واگذار می‌کند. با این همه در سال قبل میزان مخاطبان «حسینیه معلی» ۳۶ درصد بود و امسال عددی که به آن رسیدیم ۴۳ درصد بوده است.

او یادآور شد: ویژه برنامه‌ها در ایام مختلف پخش، جداگانه نظرسنجی می‌شوند؛ به عنوان مثال یک سریال ۹۰ قسمتی چندین بار نظرسنجی می‌شود. فصل جدید «حسینیه معلی» هم با ۴۳ درصد مخاطب برآیندی دارد که ۳۰ میلیون مخاطب داشته است و در مقایسه با تراز آخرین فصل از عصر جدید که ۴۶ درصد مخاطب داشت، قابل تامل است.

شاکری‌نژاد بیان کرد: در این عصری که مخاطب برودکست ریزش دارد و با وجود این میزان تهاجم فرهنگی این میزان مخاطب برای برنامه‌ای مثل «حسینیه معلی» قابل توجه است و رکورد برنامه‌های محرمی رسانه ملی را شکسته و دلیل آن وجود تیم حرفه‌ای و کارگردانی خوب است.

او درباره علت حدف نام عوامل از تیتراژ برنامه بیان کرد: در تیتراژ برنامه «حسینیه معلی» اسمی از عوامل برده نمی‌شود و این نشان‌دهنده اخلاص است که یکی از ویژگی‌های بازخورد بالای برنامه‌ است.

در ادامه مهدی شریفی، استاد دانشگاه در سخنانی هشدار داد: رسانه‌ای که می‌خواهد چنین برنامه‌هایی را عالمانه نشان دهد و مرجعیت دینداری اندیشمندانه را بر عهده بگیرد، اگر می‌خواهد خوی شهامت را بالا ببرد و آتش جهل را خاموش کند، باید جنس اشک‌ها را عوض کند. آیا اشک و عاطفه خام ما را همراه خواهد کرد؟ اشکی است که بیشتر دل را می‌سوزاند.

این استاد مدیریت رسانه دانشگاه تهران با اشاره به هدف و خروجی برنامه «حسینیه معلی» در ادامه اظهار کرد: شکوفاگران عقل در این مجلس چقدر حضور دارند و چقدر به دنبال دینداری معرفت‌اندیش هستیم؟ اگر دعوا بر سر این باشد که کدام مداح بیاید تا آغاز گرم‌تری داشته باشد و جمعیت جمع کنیم، این خیانت بر اسلام است. ما صحبت‌های معقول و اندیشمندانه را بیشتر در صحبت‌های کارشناسان برنامه دیدیم تا مداحان و نواها.

شریفی در عین حال یادآور شد که بیان این نکات بالا به این دلیل است که نمره ۱۹ برنامه ۱۹ و نیم شود.

نجم‌الدین شریعتی هم در ادامه صحبت‌های شریفی بیان کرد: هیچگاه صرفا به دنبال جذب مخاطب نبودیم و کار خودمان را کردیم؛ اینکه از این عواطف و احساسات عبور کنیم و نکاتی در میز ذاکران بگوییم که آگاهی دهنده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.