تحولات لبنان و فلسطین

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی به نام‌نویسی از طریق سامانه کرامت برای خدمت‌رسانی شایسته‌تر توسط مجاوران به زائران حضرت رضا(ع) تأکید کرد.

سامانه کرامت؛ راهی برای خدمت مجاوران به زائران

به گزارش قدس خراسان، مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با حضور در مؤسسه فرهنگی قدس و عرض خداقوت به خبرنگاران در تریبون مطبوعاتی روزنامه قدس درباره مناسبت‌های پیش رو و اقدام‌های امور مجاورین آستان قدس رضوی گفت: در ایام آخر صفر مأموریت‌های مختلفی در حوزه مدیریت مجاورین بنیاد کرامت رضوی تعریف شده و یکی از موضوعات بحث زائران پیاده‌ای است که به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

شناسایی زائران نیازمند اسکان

هادی غلامی با اشاره به اینکه چند تیم اجرایی برای شناسایی زائران اختصاص داده‌اند، بیان کرد: در مسیرهای منتهی به شهر مشهد مقدس که زائران پیاده مسیر را طی می‌کنند و به سمت مشهد می‌آیند مکان‌هایی را در کنار موکب‌ها داریم که گروه‌های خادمیاری مستقر هستند و با شناسایی زائرانی که شرایط اسکان در مشهد را ندارند کار ثبت اولیه این زائران را انجام می‌دهند.

وی نقطه شروع هدایت زائران برای اسکان را در این موکب‌ها دانست و گفت: مدل اجرایی دیگری که داریم شناسایی در اطراف حرم مطهر رضوی است که با کمک خادمان حرم مطهر و هماهنگی که با خادمیاران رضوی صورت گرفته، انجام می‌شود.

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: در داخل حرم مطهر رضوی و حریم حرم شناسایی زائران و خانواده‌هایی که شرایط اسکان در مشهد برای آن‌ها فراهم نشده است انجام می‌شود.

غلامی ضمن یادآوری و تأکید بر تجربه سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: مدل برنامه‌ای که تجربه چند سال پیش است را الگوسازی کردیم تا زائران به نحو شایسته‌تری شناسایی و معرفی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اسکان زائران حضرت رضا(ع) در منازل مردم اشاره و عنوان کرد: برخی از مردم در سامانه‌ای که اعلام کرده‌ایم نام‌نویسی کردند و از این طریق ابراز تمایل کرده‌اند تا از زائران در دهه آخر صفر پذیرایی کنند.

وی با اشاره به فراخوانی که برای میزبانان زائران منتشر شده است بیان کرد: پس از کسب استعلام‌های مورد نیاز خانواده‌ها را به ثبت‌نام‌کنندگان برای میزبانی معرفی می‌کنیم و در فرایندی افراد با مدت زمان مشخصی در منزل این میزبانان اسکان دارند و سپس محل را ترک می‌کنند و مجدد زائران جدید به این منازل مراجعه می‌کنند.

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با تأکید بر رضایت و نظارت صاحبخانه و میزبان بر این فرایند اظهار کرد: موضوع دیگر بحث اسکان در مراکز گروهی یا مراکزی است که شاید برای اسکان اضطراری وجود دارد یا شکل می‌گیرد که ما در حال حاضر چهار نقطه را به صورت اسکان گروهی و اضطرار در اطراف حرم مطهر رضوی پیش‌بینی کردیم.

غلامی بر خدمات آستان قدس رضوی در این منطقه برای پذیرایی از زائران تأکید کرد و گفت: در کنار سایر خدمات تکمیلی که داریم در خدمت این زائران نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به ساختار خدمت در آستان قدس رضوی بیان کرد: شبکه یاور رضوی و خادمیار رضوی را داریم که قشرهای مختلف و تخصص‌های مختلف شغلی حضور دارند و ارائه خدمت می‌کنند.

مدیر امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی این دو گروه را دارای ارتباط اداری با آستان قدس رضوی دانست و گفت: سایر مردم شهر مشهد مقدس هم که تمایل دارند خدمتی ارائه کنند در دهه پایانی ماه صفر در بخش‌های مختلف شرایط خدمت برای آن‌ها فراهم است و از افراد با شغل‌های تخصصی مختلف از جمله پزشکی، مهندسی، حوزه تعمیر تجهیزات خودرویی یا سایر خدمات عمومی برای خانواده‌های زائران در این ایام نام‌نویسی می‌کنیم.

وی به سامانه موجود برای این منظور اشاره و اظهار کرد: مثلاً افراد می‌توانند حتی در بحث طبخ غذا در خانه‌های رضوی که برای اسکان زائران پیش‌بینی شده یا حتی خدمات خودرویی که می‌توانند به زائران ارائه دهند همکاری و خدمت خود را انجام دهند.

غلامی با اشاره به رانندگانی که با نیت خدمت به زائران امام رضا(ع) خودرو شخصی خود را چند روز در اختیار جابه‌جایی زائران حضرت قرار می‌دهند، گفت: برای خدمات عمومی که زائران نیاز دارند از جمله کارواش، تعمیرگاه و مواردی از این قبلی نیز ثبت‌نام داشته‌ایم و نسبت به سال گذشته این بخش گسترده‌تر شده است.

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی به نام‌نویسی از طریق سامانه کرامت برای خدمت‌رسانی شایسته‌تر توسط مجاوران به زائران حضرت رضا(ع) تأکید کرد.

نجات زندگی دختر هشت ساله با چهارشنبه‌های امام رضایی

غلامی لحظه لحظه حضور در امور مجاورین آستان قدس رضوی را خاطره دانست و یادآور شد: طرحی را در مشهد مقدس داریم به نام طرح چهارشنبه‌های امام رضایی که محوریتش دانش‌آموزان مدارس شهر مشهد مقدس هستند.

وی افزود: در این طرح در نواحی مختلف شهری و حتی روستایی بسته خدمت جامعی از سمت امام رضا(ع) برای مخاطبان عزیز ارائه می‌شود که در حوزه درمان می‌خواهم یک نمونه عرض کنم.

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با اشاره به ارائه گزارش چهارشنبه‌های امام رضایی خدمت تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: پس از گزارش، ایشان دستور دادند حتماً در حوزه کمک به خانواده‌های نیازمند و محروم که شرایط حتی تحصیل و بازماندگی از تحصیل دارند و شرایط اقتصادی ضعیف دارند کمک کنید.

غلامی ادامه داد: در حوزه درمان تیم غربالگری خادمیاری حوزه سلامت مدیریت مجاورین در کنار سایر خدمات کار شناسایی را شروع کردند و ما در این فرایند به یک دانش‌آموز رسیدیم که این دانش‌آموز بدون اینکه خودش و خانواده‌اش اطلاع داشته باشند دچار تومور مغزی بود.

وی با بیان اینکه این دانش‌آموز فقط گاهی از دردی که در ناحیه سرش بود شکایت می‌کرد، خاطرنشان کرد: البته تصور می‌کردند این سردرد طبیعی است و اگر داروی مسکن بخورد برطرف می‌شود اما این دختر هشت ساله مشهدی در طرح غربالگری شناسایی شد.

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی یادآور شد: پس از اینکه کارهای تشخیص بیماری دختر دانش‌آموز انجام شد، به برکت امام رضا(ع) عمل‌های جراحی و کار تخصصی انجام شد و این دختر خانم الان صحیح و سالم به زندگی خودش ادامه می‌دهد.

غلامی تصریح کرد: این یک نمونه کوچک از خدماتی است که به لطف امام رضا(ع) از سوی آستان قدس رضوی به شهر مشهد و مجاورین حضرت رضا(ع) ارائه می‌شود و لحظه لحظه حضور ما در کنار حرم مطهر رضوی برایمان برکت دارد و امیدوارم در مسیری که ادامه می‌دهیم در کنار همه خادمان بزرگوار این آستان بتوانیم خادم خوبی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.