مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: واحدهای شیرین سازی، بازیافت مایعات گازی و یوتیلیتی مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع ۱۲۰۰ پس از پایان عملیات تعمیرات اساسی مجتمع وارد مدار شد.

آغاز فعالیت واحدهای شیرین سازی مجتمع پالایشگاهی گاز گچساران

به گزارش قدس آنلاین،غلامرضا کمالی افزود: این مجتمع پس از تحریم ظالمانه استکبار به دلیل ایجاد خوردگی خطوط لوله و تجهیزات فرایندی و از مدار خارج شده بود.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی این طرح اقتصادی از سوی پیمانکار پالایشگاه بید بلند خلیج فارس و با نظارت مدیریت تعمیرات تجهیزات و ماشین آلات فرایندی و کارکنان عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و همراهی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با موفقیت به پایان رسید و این طرح پس از چهار سال وارد مدار تولید شد.

کمالی تصریح کرد: پس از راه اندازی این مجتمع ، محصولات گاز مایع تولیدی و گاز سبک شیرین آن به سمت واحدهای پایین دستی پتروشیمی بندر امام (ره) و پالایشگاه بید بلند خلیج فارس ارسال شد.

وی ابراز کرد: ارسال کامل گاز از واحدهای فشارضعیف بالادستی این مجتمع و دریافت ۲۶۰میلیون فوت مکعب ،افزایش ۲ برابری محصولات گازمایع و گاز سبک ارسالی به پتروشیمی بندر امام و پالایشگاه بید بلند خلیج فارس و تولید حدود ۱۵ هزار بشکه گاز مایع و حدود ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز سبک و کاهش گازسوزی و آلودگی زیست محیطی را در پی خواهد داشت .

کمالی اظهار کرد: تعمیرات اساسی کمپرسورهای پروپان Aو C این مجتمع در نیز در حال انجام است و بزودی به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز از تلاش و زحمات کارکنان ادارات عملیاتی ، فنی ، HSE ، تعمیرات اساسی ، ترابری و سایر ادارات پشتیبان که دراین عملیات مهم و موفقیت های کم نظیر در این شرایط سخت ،گرمای سوزان ، تحریم های ظالمانه و وجود همه ی محدودیت های مرتبط با نیروهای انسانی متخصص و ولایت مدار، نقش داشته و تشکر و قدردانی نکرد.

وی گفت: بیش از ۸۶ هزار و ۵۷۹ مورد کار تعمیراتی با هدف افزایش تولید در ۲ سال گذشته تاکنون اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه ، تعمیر کلی و غیر مترقبه در اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت در تاسیسات وابسته انجام گرفت.

این شرکت وظیفه استخراج و بهره برداری از ۱۸ میدان نفتی را بر عهده دارد که بخش اعظم آن مربوط به میدان نفتی گچساران است.

این شهرستان دومین شرکت تولید کننده نفت در منطقه جنوب است و افزون بر ۲۰ درصد نفت کشور در حوزه نفتی گچساران تولید می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط مناطق نفت خیز را در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان ، فارس و بوشهر راهبری می کند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۶ مخزن در مدار است که عمده تولید نفت از مخازن گچساران ، بی بی حکیمه و رگ سفید-۲ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.