رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که ۶۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌ها در اطراف شهر مهران خالی است.

۶۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌ها در مهران هنوز خالی است

سردار سید تیمور حسینی درباره تهمیدات ترافیکی پلیس راهور برای زائران اربعین گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، طرح ترافیکی پلیس راهور برای راهپیمایی بزرگ اربعین از حدود ۱۰ روز پیش به طور رسمی در جاده‌های سراسر کشور و به خصوص جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی آغاز شده و همکاران من به طور شبانه‌روزی و با آمادگی کامل مشغول خدمت‌رسانی به زائران و تامین نظم و امنیت ترافیکی هستند که در نتیجه این اقدامات نیز تاکنون علیرغم افزایش حجم ترددها، شاهد کاهش تصادفات رانندگی بودیم.

وی با بیان اینکه پلیس راهور از سال گذشته و پس از پایان ماموریت اربعین ۱۴۰۲، اقدامات خود در خصوص اربعین ۱۴۰۳ را آغاز کرد، گفت: یکی از موارد جدی که ما دنبال آن بودیم، ارتقاء ایمنی جاده‌ها و همچنین تامین پارکینگ برای خودروهای زائران بود که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و به خصوص در شهر مهران به عنوان شهری که بیش از نیمی از زائران اربعین از آن تردد دارند، ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه با مراجعه زائران به شهرمهران، ظرفیت پارکینگ‌های داخل این شهر تکمیل شده است، گفت: تکمیل ظرفیت پارکینگ‌ها در داخل این شهر به معنای تکمیل ظرفیت پارکینگ‌ها در مهران نیست. شهر مهران، شهر کوچکی است که پارکینگ‌های داخل آن نیز ظرفیت محدودی دارند و اساسا پارکینگ‌های ساخته شده نیز در اطراف شهر مهران قرار دارند. در همین راستا باید اعلام کنم که پارکینگ‌های ایجاد شده در اطراف شهر مهران ظرفیت خالی بالایی دارد و تا کنون حدود ۶۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌ها خالی است.

حسینی ادامه داد:‌ همچنین با ساخت رمپ‌های ورودی وخروجی مناسب برای تسهیل در تردد وسایل نقلیه در حال حاضر ظرفیت پذیرش زائران در این پارکینگ‌ها ادامه دارد و اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران از پارکینگ‌ها به پایانه مرزی نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه زائران نباید اقدام به پارک خودروهای خود در خارج از پارکینگ‌های درنظرگرفته شده و همچنین در معابر و... کنند، گفت: در این صورت پلیس راهور نسبت به جابجایی این خودروها اقدام خواهد کرد و زائران پس از بازگشت می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ و اعلام شماره پلاک از محل پارک خودروی خود مطلع شوند. از این رو تاکید می‌کنم که زائران عزیز حتما و به منظور برای کاهش بار ترافیک و هدر نرفتن زمان سفر، خودروهای شخصی خود را در پارکینگ‌های اطراف شهر مهران پارک کرده و با ماموران پلیس همکاری لازم را داشتن باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.