دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام گفت: «سید عباس صالحی» به پشتوانه دانش و تجربه مدیریتی خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند تلفیق خاصی از علم و فرهنگ و هنر ایجاد و دیپلماسی علمی و فرهنگی ایران را در عرصه بین‌الملل پیش ببرد

صالحی دیپلماسی علمی و فرهنگی ایران را در جهان پیش خواهد برد

کریم نجفی برزگر در گفت‌وگو با درباره ویژگی های مدیریتی سیدعباس صالحی وزیر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: او به پشتوانه دانش و تجربه مدیریتی خود می‌تواند تلفیق خاصی در عرصه علمی و فرهنگی ایجاد کند، او شخصیتی علمی، اندیشمند و خوش فکر در عرصه دیپلماسی علمی و فرهنگی است که می تواند تحول خاصی در وزارت فرهنگ ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه صالحی یکی از شخصیت‌های علمی، دانشگاهی، انقلابی، ولایت‌مدار است، گفت: او با نگاه راهبردی که به حوزه فرهنگ و هنر دارد در هر جایگاهی که قرار می گیرند تحول ایجاد می کنند، نگاه وزیر پیشنهادی به مسایل علمی و فرهنگی نگاهی دانشگاهی و مجرب در عرصه داخلی و بین الملل است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: صالحی شخصیتی پاک‌دست و توانمند است که تسلط خاصی نیز در نگاه علمی و دانشگاهی به مسائل فرهنگی دارد و نگاهش در عرصه بین الملل برای ارتقاء حوزه های علمی و فرهنگی بسیار عمیق و چشم‌گیر است.

نجفی برزگر خاطرنشان کرد: یکی از زیر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه است که سید عباس صالحی با توجه به تسلط و نگاهی خاصی در این عرصه نیز دارند می توانند در تبین گفتمان اسلامی، اندیشه های رهبری، تقریب مذاهب اسلامی تلفیق خاصی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه صالحی یکی از بهترین گزینه‌ها برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: او ارتباطات گسترده‌ای با دانشگاه‌های بین الملل به ویژه در کشورهای اسلامی دارد که می تواند با توجه به توانایی بالای علمی، تجربی و مدیریتی، تلفیق خاصی در دیپلماسی علمی و فرهنگی در عرصه بین الملل ایجاد کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی همچنین ارتباط خاصی با شبکه‌های علمی و فرهنگی بین الملل دارند که می توانند تحول خاصی در این عرصه نیز ایجاد کنند، اظهار داشت: صالحی می‌تواند تحول خاصی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، فناوری و نشریات و محصولات هنری در داخل و خارج از کشور ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه صالحی تعامل بسیار خوبی با دیگر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، گفت: به همین دلیل او می‌توانند موفق تر عمل کند همچنین تسلط خاصی در حوزه های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی داشته و می تواند خدمات و دستاوردهای خوبی در دوره وزارتش به جامعه قرآن کشور ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.