رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه سیاست پیشگیری در اولویت است، گفت: سیاست سازمان صیانت و پیشگیری از جرایم در نیروهای مسلح است.

سیاست سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از جرایم در نیروهای مسلح است

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان در جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات ستاد کل نیروهای مسلح که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی به میزبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن محکومیت وحشی‌گری و جنایات رژیم سفاک صهیونیستی در غزه گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری ما از هر تریبونی باید جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و حماسه و مظلومیت و مقاومت مردم مظلوم غزه را یادآوری کنیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات همه فعالان عرصه پیشگیری از جرایم و تخلفات در نیروهای مسلح به کاهش آمار جرایم در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه از دو سال گذشته دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به دادسرای نظامی در سراسر کشور متصل و مردم از اقصا نقاط کشور می‌توانند شکایت خویش را مطرح کنند، این باعث افزایش آمار شکایات شده است، اما به معنی افزایش وقوع جرم در نیروهای مسلح نیست.

پورخاقان تصریح کرد: تعداد زیادی شکایات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می‌شود که در گذشته افراد با مراجعه به مراکز استان و گرفتن مشاوره در بسیاری از موارد شکایتی ثبت نمی‌شد، ولی امروز این شکایات در دفاتر خدمات الکترونیک ثبت کیفری می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه سیاست سازمان قضایی نیروهای مسلح مبتنی بر صیانت و پیشگیری از جرایم در نیروهای مسلح است، گفت: بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری، سیاست پیشگیری در اولویت است، البته در جرایم عمدی و مهم با مجرمین قاطع برخورد می‌شود.

 پورخاقان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که می‌فرمایند پیشگیری از وقوع جرم باید عالمانه باشد، گفت: منویات ایشان آن‌است که باید ابتدا زمینه و علل و عوامل وقوع جرم را بشناسیم، سپس عالمانه از آن پیشگیری کنیم، همچنین باید میزان اثر بخشی آن‌ها مشخص شود و مورد ارزیابی قرار گیرد.همچنین معیارهای تشویق و تنبیه هم باید معلوم و مشخص باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.