پیشنهاد سردبیر

وقتی قدم به صحن آزادی حرم امام رضا (ع) می‌گذاری، هر گوشه از حرم گویا نجوای عاشقانه‌ای را در خود پنهان دارد، اما اگر نگاهت را به گوشه‌ای از صحن نو بیندازی، در پس در چوبی کوچک، دنیایی از عشق و ارادت را خواهی یافت که به لباس خدام جان می‌بخشد، اینجا خیاط

 «کوک‌هایی» برای وصل دل ها به امام رضا (ع)

 سال‌ها پیش، این خیاط ‌خانه در مکانی دیگر، در دل صحن انقلاب اسلامی و روبه‌روی پنجره فولاد، جایی که عاشقان دست به دعا بر آن پنجره می‌گذارند، فعالیت می‌کرد، آنجا که خیاطان هر کوک را با نیتی پاک می‌زدند و لباس‌هایی می‌دوختند که بوی ارادت به اهل‌بیت (ع) می‌داد، اما وقتی این حجره کوچک به صحن نو منتقل شد، داستان تازه‌ای آغاز شد.
در سال ۱۳۹۸، وقتی برای اولین‌بار پوش ضریح مطهر برای تعمیر به دست نیروهای این بخش سپرده شد، گویی دستان آنها با عشق به امام رضا (ع) جادو می‌کرد، همان‌ها بود که تصمیم گرفته شد، این خیاط‌ خانه به مکانی مستقل تبدیل شود، جایی که عشق به خدمت در آن جاری است.

 
قطعه ای از بهشت 

 هر چادری که برای زائران دوخته می‌شود، نه‌تنها پارچه‌ای است که دوخته شده، بلکه قلبی است که برای زائران امام رضا (ع) می‌تپد، وقتی لباسی برای خدام آماده می‌شود، آن لباس با دستانی دوخته می‌شود که هر کوک آن پر از عشق است و وقتی پوش ضریح مطهر در اینجا آماده می‌شود، گویی این خیاط ‌خانه، به قطعه‌ای از بهشت تبدیل می‌شود.
 

 روایت ارادت

 در گذشته، پوش ضریح مطهر در تهران و اصفهان آماده می‌شد؛ اما امروز، این کار در خود حرم و توسط خادمانی انجام می‌شود که قلب‌هایشان برای امام رضا (ع) می‌تپد، از انتخاب مرواریدها تا جواهردوزی دقیق و زیبا، همه با عشقی وصف‌ناشدنی انجام می‌شود.

 
 خیاط‌خانه‌ای که دل‌ها را به هم پیوند می‌زند

  این خیاط‌خانه تنها مکانی برای دوختن لباس‌ها نیست، اینجا مکانی است که دل‌ها به هم پیوند می‌خورند، عروسک‌های آهو برای کودکان، جانمازهای جشن تکلیف و لباس‌های شیرخوارگان حسینی، همه با دست‌هایی دوخته می‌شود که هر کوک آن، با عشق به اهل‌بیت (ع) زده شده است.

 
 هدیه‌ای از دل برای امام

  زائرانی که می‌خواهند نذری را تقدیم کنند، به دفتر نذورات مراجعه می‌کنند، اما خادمان خیاط‌ خانه، هر روز با دل‌وجان، نذر خود را به امام رضا (ع) تقدیم می‌کنند، آنها هر لباس، هر چادر و هر پوشی را با نیتی پاک، آماده می‌کنند.

 
 تماس و مراجعه

 اگر دلتان می‌خواهد به این خیاط‌ خانه سر بزنید یا سؤالی دارید، می‌توانید با شماره داخلی 2516 تماس بگیرید، ساعت مراجعه حضوری از ۷ صبح تا ۴ عصر است و آدرس این خیاط‌ خانه نیز در خروجی صحن غدیر، سمت چپ، ساختمان نسیم رضوان، طبقه منفی یک قرار دارد.
از مکانی که در آن دل‌ها برای امام رضا (ع) می‌تپند و دست‌ها برای خدمت به زائرانش، کوک‌هایی پر از عشق می‌زنند، در این خیاط ‌خانه، هر نخ و سوزنی که به کار می‌رود، برکتی است که از دل به دل می‌رسد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.