معاون امور برنامه‌ریزی مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: زمانی که نتایج کنکور اعلام شود پایگاه‌های ارتقای مهارت‌های تحصیلی فعال می‌شوند.

کنکوری‌ها بخوانند؛ نحوه فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور

طاهره فضائلی، با بیان اینکه بیش از ۱۳۰۰ پایگاه در بحث ارتقای مهارت‌های تحصیلی فعالیت دارند گفت: در این پایگاه‌ها بیش از ۴۰۰۰ مشاور در حال حاضر آموزش می‌بینند تا در زمان لازم به کارگیری شوند.

وی افزود: ملاک انتخاب پایگاه‌ها در هر منطقه، یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه است که جزو مدارس خوب، مطرح و در اصل برخوردار هستند که به عنوان پایگاه‌های مهارت‌های ارتقای تحصیلی انتخاب می‌شوند.

معاون امور برنامه‌ریزی مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مراکز مشاوره غیرمجاز مانند سال‌های گذشته همواره بوده، هست و خواهند بود ادامه داد: طی مکاتبات انجام شده مراکز باید حداقل در چارچوب و استاندارد قرار بگیرند اما ما روی پایگاه‌های زیر نظر آموزش و پرورش نظارت خواهیم داشت.

فضائلی درباره انتخاب رشته دانش‌آموزان روستایی یا عشایر نیز گفت: این افراد برای انتخاب رشته به مناطق نزدیک مراجعه می‌کنند.

وی درباره نحوه تعیین هزینه انتخاب رشته مراکز اظهار کرد: بر اساس شیوه نامه‌ای که تدوین شده و بر اساس بزرگی شهرها، هزینه متفاوتی در هر شهر پرداخت می‌شود.

معاون امور برنامه‌ریزی مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمانی که نتایج کنکور اعلام شود این پایگاه‌ها کار خود را در حوزه انتخاب رشته آغاز می‌کنند عنوان کرد: قرار است این پایگاه‌ها در طول سال فعال باشند.

فضائلی افزود: در پایگاه‌های ارتقای مهارت‌های تحصیلی فقط بحث کنکور مطرح نیست اما شروع کار با کنکور آغاز می‌شود این در حالیست که در طول سال مهارت‌های تحصیلی دانش‌آموزان با برنامه‌ها و آموزش‌هایی که خواهند دید، ارتقا داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.