یک سرهنگ ذخیره ارتش رژیم اشغالگر معتقد است که ویدئوی حزب‌الله با عنوان «جبالنا خزائننا» وسیله‌ای برای فشار بر جامعه «اسرائیل» است و مقاومت منتظر فرصت مناسب برای پرتاب موشک است.

در پاسخ حزب‌الله، مسئله فقط «زمان» است / نظرات یک افسر ذخیره اسرائیلی در مورد تأسیسات «عماد ۴»

«آلون ابیتار»، سرهنگ دوم ذخیره در ارتش اشغالگر «اسرائیل» در اظهارنظری پیرامون ویدئوی پخش شده توسط حزب‌الله با عنوان «جبالنا خزائننا» که در آن تأسیسات «عماد ۴» نمایش داده شد، ترس خود را از آن چه به‌عنوان «وسیله فشار بر جامعه اسرائیل» یادکرد، نشان داد.

«ابیتار» در گفت‌وگو با «شبکه ۱۳ اسرائیل» تأکید کرد که «دست حزب‌الله روی سوپاپ‌اطمینان است و منتظر فرصت مناسب از نظر زمان و شرایط برای پرتاب موشک است». او افزود: در پرتاب موشک‌های حزب‌الله به سمت «اسرائیل» مسئله فقط زمان است، زیرا این حزب قبلاً تأکید کرده است که «شلیک خواهد کرد» و تا زمانی که ماشه را بکشد، اسرائیل را تهدید خواهد کرد.

در همین حال، «روعی کایس»، تحلیلگر جهان عرب در شبکه «کان»، این ویدئو را استثنایی توصیف کرد و گفت: هدف از انتشار آن ارسال یک پیام دوگانه است. کایس توضیح داد: پیام ویدئو برای خارج از لبنان، «یک پیام بازدارنده خطاب به اسرائیل» است و «حزب‌الله اگر مجبور شود آماده یک رویارویی همه‌جانبه است، حتی اگر آن را نخواهد». اما کارکرد داخلی آن، پاسخ به سؤالات مربوط به «تأخیر در واکنش به ترور فؤاد شکر» در تجاوز به حومه جنوبی بیروت با این پیام است که «پاسخ در راه است».

گفتنی است؛ رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی لبنان روز جمعه ویدئویی با عنوان «جبالنا خزائننا» منتشر کردند که بخشی از توانایی‌های موشکی حزب‌الله در تأسیسات «عماد ۴» را به نمایش می‌گذارد.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.