رسانه‌های اسرائیلی درباره ویدئوی منتشر شده توسط رسانه نظامی حزب‌الله از «جبالنا خزائننا» صحبت می‌کنند و معتقدند هدف آن «بازدارندگی اسرائیل و افزایش فشار برای توقف جنگ در غزه» است.

واکنش رسانه‌های اسرائیلی به نمایش شهر موشکی مقاومت لبنان؛ بخش کوچکی از توانایی‌های بزرگ / مراقب تونل‌های حزب‌الله باشید!

رسانه‌های اسرائیلی درباره ویدئوی منتشر شده توسط حزب‌الله با عنوان «جبالنا خزائننا» که در آن مرکز «عماد ۴» و توانایی‌های موشکی مقاومت را به نمایش می‌گذارد، واکنش نشان دادند. وبگاه اسرائیلی «کیبا» درباره جزئیات واکنش صهیونیست‌ها به این ویدئو نوشت: «حزب‌الله از داخل یک تونل عظیم به جنگ روانی خود ادامه می‌دهد و یک سامانه موشکی پیشرفته را آشکار می‌کند که حاوی پیامی برای اسرائیل است».

درحالی‌که رسانه‌های اسرائیلی تعجب کرده‌اند که چرا رژیم صهیونیست به ویدئوی نمایش‌داده‌شده توسط حزب‌الله واکنش رسمی نشان نداد، وبگاه «مفزاک لایف» با بیان اینکه حزب‌الله در حال افشای یک شهر موشکی زیرزمینی مجهز به موشک‌های آماده پرتاب است و در اسرائیل کسی از مقامات سیاسی و امنیتی اظهارنظر رسمی نمی‌کند، نوشت: «این ویدئو در پس‌زمینه افزایش تنش‌ها در منطقه منتشر می‌شود و هدف آن بازدارندگی اسرائیل و افزایش فشار بر جامعه بین‌المللی است».

رسانه‌های اسرائیلی نسبت به صحنه‌های نمایش‌داده‌شده هشدار دادند و تأکید کردند که «فیلم منتشر شده توسط حزب‌الله، تنها بخش کوچکی از توانایی‌های عظیم آن را نشان می‌دهد» و «هدف آن تحت‌فشار قراردادن اسرائیل برای انعقاد توافقنامه‌ای است که او را به هیچ محدودیتی ملزم نکند». علاوه بر این، رسانه‌های اسرائیلی ترس خود را از شبکه تونل حزب‌الله ابراز و ویدئوی «عماد ۴» را «اخطار استثنایی حزب‌الله از داخل تونل‌ها» توصیف کردند و گفتند: «به شبکه تونل توجه کنید!».

تارنمای اسرائیلی «سروگیم» از این قابلیت‌های موشکی شگفت‌زده شد و با اشاره به اینکه حزب‌الله در حال انتشار اجمالی از تأسیسات مخفی خود است، پرسید: «سلاح قیامت؟!». در همین حال «یدیعوت آحارونوت» هم با اشاره به تجهیزات تونل های حزب‌الله، به پیام‌های «عماد ۴» می‌پردازد و می‌نویسد: این ویدئو «محرمانه بودن توانایی‌های موشکی حزب‌الله و تأسیسات زیرزمینی را به نمایش می‌گذارد و از قابلیت‌های اطلاعاتی آن حکایت دارد».

روزنامه اسرائیلی «معاریو» نیز به نوبه خود گزارش داد: «حزب‌الله برای اولین‌بار شهر زیرزمینی خود را فاش کرد؛ کامیون‌های آماده پرتاب موشک». برخی رسانه‌های اسرائیلی هم بر «زمین صخره‌ای وسیعی که تأسیسات در آن حفر شده» تمرکز کردند و سخنان سید حسن نصرالله را با ترجمه واضح به زبان عبری، ضمیمه آن کردند. رسانه‌های رژیم اشغالگر همچنین تأکید کردند که حضور نیروهای حزب‌الله در یک منطقه بزرگ زیرزمینی با عکس‌های سید حسن نصرالله، شهید عماد مغنیه و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - قاسم سلیمانی - بر روی دیوارها، بخشی از یک جنگ روانی است.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.