رسانه‌های اسرائیلی اذعان می‌کنند که انتظار برای پاسخ ایران و حزب‌الله باعث ازبین‌رفتن قدرت تشخیص شهرک‌نشین‌ها شده و نهادهای امنیتی رژیم را - از احتمال ترور یک شخصیت سیاسی یا نظامی اسرائیل - دچار ترس کرده است.

بدتر از فاجعه / دیدگاه رسانه‌های اسرائیلی درباره پاسخ مورد انتظار ایران و حزب‌الله

رسانه‌های اسرائیلی با بیان این که تهدیدات حزب‌الله و انتظار بی‌پایان برای پاسخ ایران، می‌تواند عقل شهرک‌نشینان را زائل کند، می‌گویند: «ما نمی‌توانیم بلاتکلیفی را تحمل کنیم و دانستن اینکه در معرض شوک الکتریکی قرار خواهیم گرفت، بدتر از ندانستن این است که چه اتفاقی خواهد افتاد».

در این زمینه، «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد: برآوردها نشان می‌دهد که حزب‌الله حمله خواهد کرد و فقط منتظر زمان مناسب است. این روزنامه خاطرنشان کرد که علاوه بر نگرانی از سرنوشت اسرائیلی‌ها در نوار غزه و تمایل شهرک‌نشینان برای بازگشت به شهرک‌هایی که از آنجا رانده شده‌اند، «اسرائیل» در انتظار پاسخ با واقعیتی غیرمنطقی مواجه است که به مرزهای توهم می‌رسد.

«یدیعوت آحارونوت» با بیان این که «انتظار در عدم قطعیت، عامل اضطراب است»، تأکید کرد که اگر چیزی بدتر از یک فاجعه وجود داشته باشد، منتظر وقوع آن است و در مورد زمان و این که چگونه و با چه شدتی رخ خواهد داد، اطمینان ندارد. این روزنامه در پایان با تأیید این که اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با یک واقعیت جنون‌آمیز و غیرقابل‌کنترل زندگی می‌کند، افزود: باید بررسی کنیم که در چنین واقعیت غیرقابل‌تحملی چه بر سر روان ما آمده است.

این روزنامه اسرائیلی تأیید کرد که مقامات ارشد در جلسه کابینه سیاسی - امنیتی که پنجشنبه گذشته برگزار شد، هشدار دادند که اقدامات تلافی‌جویانه ایران یا حزب‌الله نه فقط شامل حمله موشکی و حملات پهپادی می‌شود، بلکه تلاش برای ترور وزرا، اعضای کنست افسران ارشد ارتش و مقامات سابق «موساد» و «شاباک» را نیز در بر می‌گیرد.

براین‌اساس، «سرویس امنیت عمومی اسرائیل» (شاباک) سطح هشدار خود را افزایش داده و هم‌زمان دستورات اکیدی مبنی بر «افزایش هوشیاری» در میان شخصیت‌های مورد تهدید را به همه نهادهای ذی‌ربط صادر کرده است که نشان می‌دهد برآورد آن‌ها از هدف قرارگرفتن یک مقام اسرائیلی - به‌عنوان یک دستاورد بزرگ - حکایت دارد.

این روزنامه اسرائیلی همچنین به نقل از منابع خود در دستگاه امنیتی، نسبت به نتیجه تماس‌های جاری در دوحه و قاهره و تأکید بر ضرورت تلاش برای دستیابی به توافق ابراز بدبینی می‌کند و می‌پرسد: «شهرک‌نشینان شمال تا کی می‌توانند از خانه‌هایشان دور باشند؟»

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.