با استقبال و بدرقه تولیت آستان قدس رضوی، کاروان ورزشی پارالمپیک ایران از جوار بارگاه منور امام مهربانی‌ها، راهی پاریس شد.

 کاروان ورزشی پارالمپیک ایران از جوار بارگاه منور رضوی راهی پاریس شد

کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ با نام «فرزندان ایران» صبح یکشنبه ۲۸ مرداد، ضمن زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) مورد استقبال ویژه آستان قدس رضوی در رواق نجمه خاتون قرار گرفتند.
در این مراسم، ورزشکاران پارالمپیک ایران به همراه مسئولان کاروان ایران، در فضایی معنوی با مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از فیض زیارت بهره‌مند شدند.
در ادامه این مراسم رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز با قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی برای دعوت و پذیرش از کاروان پارالمپیکی ایران، گفت: موفقیت کاروان ورزشی ایران در المپیک پاریس که با نام خادم‌الرضا (ع) عازم این رقابت‌ها شد را، تبریک می‌گویم.
غفور کارگری افزود: ورزشکاران پارالمپیکی ایران تاکنون در این بازی‌ها در ۹ دوره حضور خود، ۱۶۰ مدال کسب کردند که آمار ارزشمندی است.
کارگری با بیان این که کاروان فرزندان ایران با شعار «ایمان، ایثار و افتخار» در پارالمپیک پاریس حاضر خواهند شد، گفت: بازی‌های پارالمپیک از ۷ تا ۱۸ شهریور برگزار می‌شود و ۶۵ ورزشکار ایران در این مسابقات حضور خواهند داشت که آرمیتا رضایی‌نژاد فرزند شهید هسته‌ای ایران نیز سرپرستی معنوی کاروان ایران را بر عهده خواهد داشت.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک با بیان این که امید زیادی به موفقیت کاروان ایران در پارالمپیک پاریس داریم، گفت: سال گذشته کاروان ایران با توسل به امام رضا (ع) به مسابقات به پاراآسیایی اعزام شد که در ۵ روز نخست این بازی‌ها هر روز ۸ مدال طلا کسب کردیم و در روز ششم و روز آخر این رقابت‌ها هم توانستیم ۴ مدال ارزشمند طلا کسب کنیم و در مجموع موفق به کسب ۴۴ طلا شدیم که این اتفاق را، لطف و عنایت ویژه امام رضا (ع) می‌دانیم.
در ادامه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، از رقیه شجاعی و هادی رضایی به نمایندگی از ورزشکاران پارالمپیکی ایران تجلیل و داوود علی‌پوریان متن سوگندنامه ورزشکاران پارالمپیکی ایران را، قرائت کرد.
در پایان این مراسم، کاروان اعزامی ایران توسط تولیت آستان قدس رضوی با استعانت از حضرت رضا (ع) و با تبرک جستن از قرآن کریم، بدرقه و سپس راهی این رقابت‌ها شدند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.