پیشنهاد سردبیر

اولیای دانش آموزان فاز ۵ پردیس از کمبود مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید گلایه‌ دارند و ثبت نام آغاز شده اما مسئولان از اختصاص مدرسه جدید تا پایان شهریور در این منطقه خبر می‌دهند.

کمبود مدرسه در فازهای جدید مسکن مهر پردیس

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به آغاز فرآیند ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس فازهای جدید مسکن مهر کمبود مدارس به فشردگی کلاس‌های درس دانش آموزان منجر خواهد شد و در برخی موارد اولیا امکان ثبت نام فرزندشان را در مدارس اطراف محل زندگی ندارند لذا اولیا با نارضایتی از وضعیت موجود خواستار اختصاص مدرسه هستند.

عمده مشکلات اولیای دانش آموزان و دغدغه پدران و مادران کمبود مدارس در فازهای جدید است، باتوجه‌به مدت زمان یک ماه به آغاز بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید هنوز برای برخی از مدارس تعیین تکلیف نشده و مدارس از طریق شرکت عمران پردیس به اداره آموزش‌وپرورش تحویل نشده است.

اولیای دانش آموزان مقاطع متوسط اول و دوم دخترانه و پسرانه به‌ناچار به دلیل کمبود مدارس فرزندان خود را در مدارس فازهای دیگر با مسافت طولانی ثبت نام کردند و این در حالی است که ساختمان مدرسه احداث شده اما تحویل آموزش و پرورش نشده است.

در پی مطالبات مردم برای پیگیری بیشتر موضوع به سراغ مسئولان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در فرمانداری پردیس مراجعه کردیم و نظر مسئولان را جویا شدیم.

محمد جواد لنکرانی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت: در فاز ۵ جنوبی ۳ مدرسه تکمیل شده اما در اختیار سایر ارگان‌ها است مانند مدرسه «یعقوب لیث صفاری» که از طریق شرکت عمران در اختیار شرکت عمران ایرانیان قرار گرفته است.

وی افزود: در بازدید استاندار تهران از مدرسه یعقوب لیث و با ایجاد تفاهم نامه‌ای مقرر شد که این مرکز تا اواسط شهریور جاری به اداره آموزش و پرورش تحویل داده شود و جهت مدرسه متوسطه اول دختران در مهرماه میزبان دانش آموزان باشد.

محسن قضاتلو؛ فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: شورای آموزش و پرورش با مصوبه تأمین مدارس در فازهای جدید مسکن مهر و بومهن با توجه به بازگشایی مدارس برگزار شد.

وی افزود: در فاز ۵ مسکن مهر با توجه به مدت زمان کوتاه به بازگشایی مدارس و تأمین نیروی انسانی در پی درخواست شهروند فقط یک مدرسه متوسط اول دختران افتتاح می‌شود.

فرماندار پردیس در پایان خاطرنشان کرد: در سال جدید تعداد مدارس به‌اندازه ظرفیت مردم در فازهای جدید در نظر گرفته شده که امسال با کمبود مدارس روبه‌رو هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.