هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه در حال برگزاری است.

گزارش چهارمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر دوشنبه آغاز شد.

در شش جلسه پیشین نمایندگان ملت، صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بررسی شده است.

همچنین در جلسه ششم، موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت به بیان سخنان خود پرداختند و نوبت سخنرانی وزیر پیشنهادی صمت به جلسه هفتم بررسی صلاحیت‌ها موکول شد.

روند کامل جلسات علنی طی روزهای گذشته در دو نوبت صبح و عصر شنبه، نوبت صبح و عصر یکشنبه و نوبت صبح و عصر دوشنبه برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم را می‌توانید در خبرگزاری مهر بخوانید.

کد خبر 6201297

۴ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۰۶

سیمایی صراف از برنامه‌های خود دفاع کرد

حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای دفاع از برنامه‌های خود سخنرانی نمود.

سیمایی صراف از برنامه‌های خود دفاع کرد


۵ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۰۵

بهرامی آخرین موافق وزیر پیشنهادی علوم

محمد بهرامی سیف آباد به‌عنوان آخرین موافق سیامایی صراف پشت تریبون مجلس رفت.

بهرامی آخرین موافق وزیر پیشنهادی علوم


۹ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۰۱

طاهری: برای موافقت با وزرای پیشنهادی نباید مخالفان آنان را پایین بکشانیم

مصطفی طاهری در جلسه نوبت صبح امروز مجلس و در تذکری شفاهی، گفت: در جلسه روز گذشته مجتبی ذوالنوری در دفاع از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت درباره نمایندگانی که در مخالفت با این وزیر صحبت کردند مطالبی را مطرح کرد و گفت که یکی از مخالفان رشته‌اش برق است و دیگری چون عضو کمیسیون کشاورزی است مخالفتشان قابل اتکا نیست.

طاهری: برای موافقت با وزرای پیشنهادی نباید مخالفان آنان را پایین بکشانیم

وی ادامه داد: بله من هم دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترای رشته مهندسی برق خواندم و رتبه ۱۶ کنکور بودم و در دانشگاه شریف و امیرکبیر تحصیل کردم و ۴ سال در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بودم و رئیس کمیسیون بودم و با بیش از ۲۰ اندیشکده ارتباط دارم و تقریباً با اکثر انجمن‌های اصلی صنعت در ارتباط هستم و موضوعاتم را حتی با بخش خصوصی هماهنگ می‌کنم.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: من نمی‌خواهم بگویم که رشته تحصیلی یا کمیسیون تخصصی آقای ذوالنوری چیست، اما ما برای دفاع از یک نفر لازم نیست منتقد یا مخالف ایشان را پایین بکشیم، بلکه باید راجع به برنامه‌های او صحبت کنیم.

گفتنی است، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در جلسه نوبت عصر روز گذشته صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در سخنانی به عنوان موافق با تاکید بر اینکه نمایندگان مخالف نکته خیلی مهمی را نگفتند، اظهار کرد: اگر قرار است مخالفان ما درباره توانمندی یا ناتوانی وزارتخانه تخصصی اظهار نظر کنند، آیا خودشان در آن ابعاد تسلط لازم را دارند؟ 


۱۷ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۵۳

مرادی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم صحبت کرد

احمد مرادی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم سخنان خود را بیان نمود.

مرادی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم صحبت کرد


۲۵ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۴۵

همتی در مخالفت با سیمایی صراف سخنرانی کرد

عبدالحسین همتی سراپرده در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم سخنرانی کرد.

همتی در مخالفت با سیمایی صراف سخنرانی کرد


۳۷ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۳۴

سراج در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون رفت

محمد سراج، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون رفت.

سراج در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون رفت


۴۱ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۳۰

موحد: پزشکیان وفاق ملی را در عمل و در معرفی وزیرانش نشان داد

محمد موحد نماینده کهگیلویه به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: برادران و خواهران! قطعاً عمر نمایندگی من از همه شما بیشتر است، هفت دوره است که در مجلس شورای اسلامی حضور دارم و مراحل مختلفی را دیده اما شاهد مجالس متفاوتی بودم با رویکردهای مختلف، از اصلاح طلب و اصولگرا و معتقدم عنایتی که خداوند بزرگ در این دوران به ملت ایران با رهنمودهای رهبر عزیزمان نموده‌اند، بی‌بدیل است و جا دارد همه ما شکرگزار نعمت باشیم.

موحد در موافقت با سیمایی صراف به بیان نکات خود پرداخت

مشروح سخنان موحد را اینجا بخوانید.


۵۳ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۱۷

خاتمی: دانشگاه مظهر بیداری و هوشیاری جامعه است

سیدمسعود خاتمی، نماینده گلپایگان و خوانسار در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون رفت.

وی عنوان کرد: نهاد دانشگاه در ایران در شکل جدیدش عمری بالغ بر یکصد سال دارد، چه از طریق افزایش آگاهی عمومی و چه از طریق تربیت نیروی متخصص در عرصه‌های گوناگون و سهیم بودن در چرخه دانش و فناوری و در رخدادهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی توانسته است نقش بسیاری در این سرزمین ایفا کند.

خاتمی در موافقت با سیمایی صراف پشت تریبون مجلس رفت.

مشروح سخنان خاتمی را اینجا بخوانید.


۵۵ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۹:۱۵

عباسی: سیمایی صراف حتی سابقه ریاست یک دانشکده یا دانشگاه را ندارد

علیرضا عباسی نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مخالفت با حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری صحبت کرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی باید وزیر علوم شود که سوابق مدیریتی مرتبط و درخشان داشته باشد، در حالی که در سوابق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری حتی ریاست یک دانشکده و دانشگاه هم وجود ندارد. همچنین طی روزهای اخیر سوابق پژوهشی وی را جستجو کردم و فقط یک رزومه علمی در دانشگاه شهید بهشتی پیدا کردم. از طرفی دیگر وی فقط ۲۷ مقاله علمی داخلی، چند کتاب و تعداد انگشت شماری مقاله علمی خارجی دارد. این در حالی است که رئیس جمهور در مناظرات انتخاباتی خود گفته بود که در وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید افرادی باشند که رتبه علمی بالایی داشته باشند.

عباسی به‌عنوان مخالف اول وزیر پیشنهادی علوم صحبت کرد

مشروح سخنان عباسی را اینجا بخوانید.


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۸:۵۸

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم

سید احسان عظیمی‌راد در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: پس از بررسی برنامه‌های سیمایی صراف، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تصدی وی بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اکثریت آرا موافقت کرد.

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۸:۱۵

اتابک: باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم

در ابتدای جلسه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد اتابک برای دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس رفت.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه ما با بهره مندی از متخصصین و انجمن‌ها و با شناخت چالش‌های مؤثر از شرایط بین المللی ترسیم شده است.

وی گفت: در گام دوم انقلاب باید برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت با هدف ارتقا تولید و با تکیه بر توان داخلی و توسعه و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت باشد.

سیدمحمد اتابک از برنامه‌های خود دفاع کرد

مشروح سخنان اتابک را اینجا بخوانید.


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۸:۱۴

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد

هفتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد


ادامه
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.