۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر: 1006965

دفتر نخست‌وزیری انگلیس امروز (سه‌شنبه) از تماس تلفنی «کی‌یر استارمر» و «بنیامین نتانیاهو» همتای صهیونیست او خبر داد و افزود: دو طرف در این گفت‌وگو، کاهش تنش‌های منطقه‌ای را به نفع تمامی طرفین دانستند.

رایزنی تلفنی «استارمر» و «نتانیاهو»

دفتر کی‌یر استارمر پس از تماس تلفنی نخست‌وزیر انگلیس و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین موافق بودند «کاهش تنش‌های منطقه‌ای به نفع همه است».

در این بیانیه آمده است: طرفین همچنین موافق بودند که تاثیر «اشتباهات محاسباتی، هزینه‌های زیادی برای همه طرف‌ها به همراه خواهد داشت».

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر انگلیس همچنین از این تماس برای ابراز همدردی خود با اسرائیل، پس از اینکه این رژیم مدعی شد اجساد ۶ اسیر خود را از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی بازگردانده است، استفاده کرد.

پیش از این، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» به نقل از ارتش و سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم (به شاباک) مدعی شد که این رژیم اجساد ۶ اسیر صهیونیست را در یک تونل در منطقه «خان یونس» در جنوب نوار غزه پیدا و به سرزمین‌های اشغالی بازگردانده است.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به اینکه اجساد ۶ اسیر صهیونیست، شب گذشته از زیر آوار بیرون کشیده شد، از احتمال کشته شدن تعدادی از این اسرا در حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خبر داد.

 با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده‌اند.

مخالفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با آتش‌بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.