تداوم به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های اطراف نوار غزه، شلیک ۱۰۰ موشک به شهرک عسقلان، تأیید کشته شدن سرگرد صهیونیست، موضع گیری‌های ارتش و نخست وزیر رژیم اسرائیل از تحولات اخیر فلسطین اشغالی است.

«طوفان الاقصی» | لغو ده‌ها پرواز به مقصد تل‌آویو / کشته‌های رژیم صهیونیستی به ۳۵۰ نفر افزایش یافت /همچنان ۷۵۰ اسراییلی مفقود هستند

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از خبرگزاری های رسمی، رسانه های رژیم اسرائیل، سیستم هشدار شلیک موشک از فعال شدن آژیرهای شلیک راکت و موشک در شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در شمال نوار غزه خبر دادند.

گاردین: حملات حماس شبیه یک «فیلم سورئال» است

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: در سرتاسر تل‌آویو و سرزمین‌های اشغالی، جوامع تقسیم‌شده در اوج ناباوری شاهد صحنه‌هایی از حمله بی‌سابقه حماس هستند؛ صحنه‌هایی که «درست مثل یک فیلم» رخ می‌دهند.

فیلم‌های منتشر شده از فلسطینی‌ها حاکی از فروریختن دیوارها و حصارهایی است که طی ۱۶ سال گذشته ۲.۳ میلیون نفر را در نواز غزه محصور کرده بود و این فیلم‌ها که تا صبح امروز منتشر شده غیرقابل تصور بوده‌اند. در این میان فیلم‌های دیگری هم منتشر شده که نیروهای اسرائیلی را در محاصره و با دست‌وپای بسته نشان می‌دهند.

«خالد الطویل» ۴۹ ساله از شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه گفت: اگر از هر فلسطینی بپرسید که بهترین سناریو برای خاتمه این اشغال چیست، آن‌ها هرگز چیزی شبیه به این نمی‌گویند. و اگر از هر اسرائیلی بپرسید که بدترین سناریو چه خواهد بود، هرگز چنین چیزی نخواهند گفت. این شبیه به یک فیلم است. ما وارد تونلی شده‌ایم که نمی‌دانیم پایان آن چه خواهد بود.

گاردین در ادامه با توصیف حملات بی‌سابقه حماس علیه رژیم صهیونیستی و آنچه طی دیروز رخ داده، گفت که این اتفاقات روز شنبه برای همه مردم «سورئال» بوده است.

یک اسرائیلی به روزنامه هاآرتص گفت: «واکنش آهسته ارتش و پلیس، اسرائیلی‌ها را شوکه و عصبانی کرده است. ما سلاخی می‌شویم. ارتشی وجود ندارد. ساعت‌هاست که مردم التماس می‌کنند.»

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز «عملیات طوفان‌الاقصی» را اعلام کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله بزرگی را از غزه آغاز و طی آن به چندین مکان در جنوب سرزمین‌های اشغالی حمله کرد و تأسیسات نظامی را هدف گرفت و در تعدادی از نقاط مرز را شکست. در جریان این حملات، طیف وسیعی از تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی منهدم و نیروهای زیادی کشته و یا به اسارت درآمدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تشدید تنش‌ها را «جنگ» توصیف کرده و از فراخوان نیروهای ذخیره برای تقویت بیشتر صفوف ارتش این رژیم خبر داده است. بر این اساس ارتش رژیم صهیونیستی کار تخلیه ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین غلاف غزه را آغاز کرد.

طبق آخرین آمارها تاکنون ۳۵۰ صهیونیست در این حملات کشته و ۱۸۶۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۲۵۶ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارت همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان در نوار غزه نیز به ۱۷۸۸ نفر رسیده است.

درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و نیروهای صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

درگیری های لفظی در نشست کابینه رژیم صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی 

ایسنا به  نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نوشت: طی جلسه شامگاه شنبه کابینه رژیم صهیونیستی، درگیری‌های لفظی بین وزرای کابینه این رژیم درباره عملیات طوفان الاقصی رخ داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در جلسه کابینه این رژیم درگیری‌های لفظی میان وزرای رژیم صهیونیستی که می‌خواستند بفهمند چه اتفاقی در پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های غلاف غزه رخ داده است، اتفاق افتاد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اوفیر آکونیس، وزیر علوم کابینه بنیامین نتانیاهو درباره دلایل عدم حضور رئیس ستاد ارتش و رئیس شعبه اطلاعات نظامی در نشست سؤال کرد و از عدم حضور آنها در نشست ابراز ناخرسندی کرد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نقش میدانی رئیس ستاد ارتش و رئیس شعبه اطلاعات نظامی اشاره و تأکید کرد که آنها نمی‌توانند کل روز را گزارش‌هایی درباره تحولات اوضاع ارائه دهند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: رئیس شعبه اطلاعات نظامی و رئیس ستاد ارتش در جلسه کابینه امنیتی برای ارائه یک گزارش دقیق‌تر از تحولات میدانی حضور خواهند یافت.

آکونیس گفت: ما شاهد یک شکست اطلاعاتی هستیم. می‌خواهم بدانم چه اتفاقی افتاده است. من از ارتش انتقاد نمی‌کنم اما هر شهروند اسرائیلی این سوال را می‌پرسد که چه اتفاقی افتاده است.

میکی زوهار و یوآو کیش، دو وزیر دیگر کابینه رژیم صهیونیستی گفتند: اکنون زمان مناسب برای بررسی این مسئله نیست. اکنون زمان جنگ است.

تعدادی از وزرا در این نشست خواهان قطع اینترنت نوار غزه شدند تا نتوانند در شبکه‌های اجتماعی آنچه را می‌خواهند منتشر کنند.

می گولان، وزیر صهیونیست نیز گفت: باید تمام زیرساخت غزه تخریب شده و برق آن نیز فورا قطع شود. جنگ علیه حماس نیست بلکه علیه دولت غزه است.

یسرائیل کاتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: من با همکاری مشاور قضایی دستور داده‌ام که برق نوار غزه فورا قطع شود.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: این یک عملیات یا درگیری نیست بلکه جنگ است. باید با غزه به عنوان یک دولت برخورد کرد و باید سلاح را در اختیار مردم قرار داد.

بتسلئیل اسموتریش، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما باید اکنون سرسخت باشیم و زیاد به اسرا فکر نکنیم.

گالیت دیستل، از دیگر وزرای رژیم صهیونیستی نیز خواهان تمرکز بر تبلیغات شد. این مسئله موجب خشم کاتس شد.

کاتس گفت: ما احتیاجی به تبلیغات نداریم. ما نیاز به این داریم که حملاتی را علیه غزه انجام دهیم که از ۵۰ سال پیش شاهد چنین حملاتی نبوده باشد. ما باید غزه را ویران کنیم.

همچنین درگیری لفظی بین عیدیت سیلمان، وزیر صهیونیست و موشه اربیل، وزیر بهداشت رخ داد. سیلمان وزارت بهداشت را متهم کرد که پاسخ خوبی در تعامل با حوادث ندارد.

شمار کشته های صهیونیست ها به ۳۵۰ تن رسید/ تخلیه شهرک های اطراف غزه 

شمار کشته‌های صهیونیست‌ها به ۳۵۰نفر رسید/تخلیه شهرک‌های اطراف غزه

مهر نوشت: منابع عبری اذعان کردند که شمار تلفات رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی به ۳۵۰ نفر رسیده است.

 دوایر نظامی رژیم صهیونیستی که به تدریج در حال خروج از شوک وارد شده از سوی مقاومت فلسطین هستند، آمارهایی را از تلفات بالای نظامی خود منتشر کردند.

هلاکت ۳۰ نیروی پلیس رژیم صهیونیستی

پس از اعتراف ارتش صهیونیستی به کشته شدن تعداد زیادی از نظامیانش از جمله چند افسر عالی رتبه، پلیس صهیونیستی نیز امروز اعلام کرد که دستکم ۳۰ نفر از نیروهای پلیس دیروز در درگیری با کوماندوهای حماس کشته شده‌اند.

کشته‌های رژیم صهیونیستی به ۳۵۰ نفر افزایش یافت

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشته‌های اسرائیلی در جریان نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۳۵۰ نفر رسیده است.

شمار مجروحان نیز به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده و تاکنون نیز ۷۵۰ اسرائیلی در جریان عملیات طوفان الاقصی مفقود شده‌اند.

تخلیه شهرک‌های اطراف غزه

دشمن صهیونیستی به دنبال شکست مفتضحانه دیروز از مقاومت غزه و تداوم حملات مبارزان فلسطینی، بنا بر اعلام کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تخلیه شهرک‌های واقع در چهار کیلومتری غزه را آغاز کرده و ساکنان آن‌ها را به مناطقی دیگر منتقل می‌کند.

لغو ده‌ها پرواز به مقصد تل‌آویو درپی عملیات «طوفان الاقصی»

ایسنا نوشت: منابع رسانه‌ای از لغو ده‌ها پرواز شرکت‌های هواپیمایی مختلف به مقصد تل‌آویو درپی عملیات مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها خبر دادند.

خطوط هوایی کشورهای مختلف درپی عملیات نظامی «طوفان الاقصی»، ده‌ها پرواز به تل‌آویو را لغو کردند.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که از جمله این شرکت‌هایی که پروازهای خود را به فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو متوقف کردند، شرکت‌های لوفت‌هانزا آلمان، امارات، رایان ایر، اژه ایرلاینز، شرکت‌های آمریکایی و حتی ایرفرانس هستند.

طبق این گزارش، پروازهای تجاری در فرودگاه بن گوریون و فرودگاه رامون در نزدیک ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی متوقف نشده‌اند.

شرکت هواپیمایی غول پیکر اروپایی لوفت‌هانزا در آلمان پس از حمله نظامی غافلگیر کننده جنبش مقاومت اسلامی حماس به سرزمین‌های اشغالی از کاهش تعداد پروازهای خود به فلسطین اشغالی خبر داد.

سخنگوی لوفت‌هانزا در این باره گفت: «با توجه به وضعیت امنیتی فعلی در تل‌آویو، این گروه آلمانی تنها یک پرواز به فرانکفورت را حفظ خواهد کرد و همه پروازهای دیگر لوفت‌هانزا به و از مقصد تل‌آویو دیروز (شنبه) لغو شد.

شرکت Transavia، زیرمجموعه گروه هواپیمایی فرانسوی KLM، پروازی از فرودگاه اورلی پاریس را که قرار بود بعد از نیمه شب گذشته به تل‌آویو برسد، لغو کرد تا کارمندانش شب را در سرزمین‌های اشغالی نگذرانند.

در ورشو نیز شرکت لهستانی LOT اعلام کرد که پروازهای خود را به تل‌آویو لغو کرده است.

شرکت هواپیمایی اسپانیایی «ایبریا» هم اعلام کرد که شرکت تابعه «ایبریا اکسپرس» پروازهای خود به تل‌آویو را لغو کرده است.

شرکت هواپیمایی ایتالیایی ITA هم برای حفظ ایمنی مسافران و خدمه پروازهای خود را لغو کرد.

در این زمینه، اداره هوانوردی فدرال اوایل یکشنبه از خطوط هوایی و خلبانان آمریکایی خواست هنگام پرواز در حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی محتاط باشند.

هشدار مصر به تل‌آویو درباره احتمال ورود نیروهای حزب‌الله به شهرک‌های مرزی

ایسنا نوشت: منابع رسانه‌ای از پیام هشدار آمیز مصر به مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به غزه و به دنبال آن پاسخ حزب‌الله لبنان به این اقدام احتمالی پرده برداشتند.

رسانه‌های عبری فاش کردند که در صورت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حزب‌الله لبنان سکوت نخواهد کرد.

در همین راستا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مصر در پیامی به مقامات رژیم اشغالگر ابلاغ کرده است که اگر یک عملیات زمینی را علیه نوار غزه در دستور کار قرار دهند، حزب‌الله لبنان وارد شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

همزمان با درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی، صبح امروز مناطق مرزی لبنان و سرزمین‌های اشغالی نیز شاهد تنش بوده است.

صبح امروز (یکشنبه) مواضع ارتش دشمن صهیونیستی در «رویسات العالم» و «رادار» در مزارع اشغالی شبعا در لبنان هدف قرار گرفت. حزب‌الله لبنان اعلام کرد، سه مقر اشغالگران صهیونیست را در مزارع شبعای اشغالی لبنان هدف قرار داده است.

فرمانده تیپ پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی کشته شد 

ایسنا نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن فرمانده تیپ پیاده نظام «ناحال» در جریان درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، فرمانده تیپ «ناحال» در مقابله با یکی از نیروهای فلسطینی در نزدیکی گذرگاه «کرم ابو سالم» واقع در جنوب اراضی اشغالی کشته شد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد، سرهنگ یوناتان اشتاینبرگ، فرمانده تیپ ناحال، در مقابله با  یکی از نیروهای فلسطینی در نزدیکی گذرگاه «کرم ابوسالم» کشته شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، اشتاینبرگ، ۴۲ ساله ساکن شهرک «شوماریا»، در جریان درگیری میان نیروهای رژیم صهیونیستی و یک گروه فلسطینی کشته شد.

در بیانیه مذکور آمده است، او در مسیرش با یک نیروی مسلح فلسطینی مواجه شد و طی تبادل آتش در نزدیکی گذرگاه «کرم ابو سالم» کشته شد.

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان‌الاقصی را اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۳۵۰ صهیونیست در این حملات کشته و ۱۵۹۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۲۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارت همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان در نوار غزه نیز به ۱۶۹۷ نفر رسیده است.

درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و نیروهای صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

جروز الم پست: همچنان ۷۵۰ اسراییلی مفقود هستند 

ایرنا به نقل از یک رسانه فلسطینی نوشت: روزنامه جروزالم پست صبح یکشنبه اعلام کرد که برآوردها نشان می دهد که حدود ۷۵۰ اسرائیلی مفقود هستند، این خبر را روزنامه صهیونیستی جروزالم پست و بدون اشاره به جزییات منتشر کرده است.

در همین راستا، رسانه های صهیونیستی روز یکشنبه همچنین گزارش دادند که در عملیات طوفان الاقصی حدود ۱۰۰ تن از نیروهای اسراییل به اسارت گرفته شده است.

 ارزیابی ها حکایت از آن دارد که این ۱۰۰ اسیر صهیونیستی شامل اسرای غیر نظامی، سربازان و افسران می شود که در غزه در اسارت هستند.

انتشار خبر به اسارت گرفته شدن ۱۰۰ صهیونیست پس از آن بیان می شود که «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد یکشنبه تشریح کرد: تعداد اسرای اسرائیلی بسیار فراتر از آن چیزی است که بنیامین نتانیاهو تصور می کند.

همزمان با حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی از جمله تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صبح روز شنبه (۱۵ مهرماه) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته وی در حمله نخست این عملیات به مواضع دشمن، بیش از پنج هزار موشک و راکت به فرودگاه‌ها و استحاکامات دشمن صهیونیست شلیک شد.

نیروهای مقاومت همچنین در اقدامی بی سابقه به حداقل ۷شهرک‌صهیونیست‌نشین نفوذ کردند که براساس اذعان رسانه های صهیونیستی حدود یکهزار نخبه از رزمندگان فلسطینی توانستند از ۷ شکاف موجود در حصار مرزی با نوار غزه وارد سرزمین های اشغالی شوند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، به دنبال عملیات طوفان الاقصی، تاکنون ۳۰۰ صهیونیست کشته و بیش از یکهزار و ۵۹۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت ۲۸۵ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

صهیونیست ها نتانیاهو را مسئول شکست فاجعه بار از حماس می دانند 

ایرنا نوشت: روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره نوشت: نتانیاهو که خود در چند پرونده فساد متهم شناخته شده است، نمی‌تواند به مسائل اسرائیل توجهی داشته باشد.

براساس گزارش این رسانه مشهور رژیم صهیونیستی، نتانیاهو مسؤول فاجعه‌ای است که اسرائیل اکنون با آن دست به گریبان است.

پیش از آغاز درگیری و شروع عملیات طوفان الاقصی، سرزمینهای اشغالی هر شنبه شب در اعتراض به قانون موسوم به اصلاح نظام قضایی صحنه تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه تندرو وی بود.

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز افشا کرد که تلاش نتانیاهو و حزب وی برای اصلاحات در دستگاه قضایی که صهیونیست‌ها از آن به عنوان کودتا یاد می‌کنند، برای تبرئه بنیامین نتانیاهو از محاکمه است.

نتانیاهو در چند پرونده مهم متهم است، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستکم بیش از ۱۰ بار به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر پرونده‌های مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنها است.

نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک شرکت «بِیزِک» قرار داده است تا پایگاه خبری والا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست‌وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، به دنبال عملیات طوفان الاقصی، تاکنون ۳۰۰ صهیونیست کشته و بیش از یکهزار و ۶۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت ۲۸۵ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

۱۴ تن از اعضای دو خانواده در حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیدند

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا نوشت: دو واحد مسکونی در منطقه «بیت حانون» در شمال غزه هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از حمله به اهدافی متعلق به جنبش مقاومت فلسطین حماس در نوار غزه خبر داد.

خبرنگار الجزیره در فلسطینی همچنین از حملات اسرائیل به هدفی در شرق شهر غزه خبر داد.

براساس گزارش این شبکه خبری، قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز بار دیگر ساحل غزه را هدف حمله راکتی قرار دادند.

از سوی دیگر منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار متوالی در شمال نوار غزه و پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

خبر می‌رسد که حملات اسرائیل، زمین‌های کشاورزی شرق «جبالیا» در شمال نوار غزه را بمباران کرده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که یک منطقه در مرکز شهر غزه هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته و خسارت‌های مادی را به ساختمان‌های مجاور این منطقه وارد آورده است.

همزمان با این تحولات، بار دیگر صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه به گوش رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در غزه اعلام کرد که تاکنون ۲۳۲ فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه شهید و یکهزار و ۷۰۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

حزب الله لبنان مسئولیت حمله راکتی به اراضی اشغالی شبعا را به عهده گرفت 

حزب الله لبنان مسئولیت حمله راکتی به اراضی اشغالی شبعا را به عهده گرفت

درحالی که صهیونیست‌ها هنوز بعد از عملیات بزرگ دیروز فلسطینی‌ها در نوار غزه سردرگم هستند، صبح امروز منابع از شنیده شدن صدای انفجار در مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبای اشغالی در جنوب لبنان خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که راکت‌های توپخانه‌ای از جنوب لبنان به سمت مواضع ارتش این رژیم شلیک شده است. رسانه‌های صهیونیستی در ادامه اعلام کردند که به اسرائیلی‌ها دستور داده شده تا به مناطق مستحکم بروند.

خبرنگار الجزیره در این زمینه گزارش داد که یکی از مواضع ارتش اسرائیل در تپه‌های کفرشوبا با تعدادی راکت هدف قرار داده شده است.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر در ادامه گزارش داد که ارتش این رژیم حملات توپخانه‌ای خود را به اهدافی در جنوب لبنان آغاز کرده است.

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست اطراف کفرشوبا را هدف قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش فرماندهی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی، دستور تعطیلی تمامی مراکز تفریحی در نزدیکی مرز با لبنان را صادر کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که راکت‌هایی از سمت لبنان به موضع نظامی اسرائیل در کفرشوبا شلیک شده است.

هنوز جزئیات کاملی از تنش در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و علت آن منتشر نشده است.

القسام: ۱۰۰ موشک به عسقلان شلیک کردیم

دقایقی بعد از این خبر، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی و بمباران منازل مسکونی در نوار غزه، شهرک عسقلان را با ۱۰۰ موشک و راکت هدف قرار داده است.

تأیید کشته شدن سرگرد صهیونیست

رسانه های رژیم اسرائیل رسما اعلام کردند که سرگرد «أور یوسف»، از واحد دوودوان مستعریبین، از شهرک ایتامار به دست نیروهای مقاومت کشته شده است.

بنیامین نتانیاهو , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

ارتش اسرائیل: تعداد گروگان‌ها، آینده جنگ را مشخص خواهد کرد

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت که تعداد غیر نظامیان و نظامیانی که حماس به گروگان و اسارت گرفته، آینده جنگ را تعیین خواهد کرد. برخی منابع تعداد اسرای صهیونیست‌ها را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده‌اند.

افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۷ نفر

رسانه های فلسطین در کرانه باختری به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش دادند که  أحمد عواودة، از اعضای گردان جنین در درگیری با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده که با شهادت این نوجوان شمار شهدای کرانه باختری به هفت نفر افزایش یافت.این تعداد علاوه بر ۲۳۲ شهید نوار غزه است.

بنیامین نتانیاهو , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

ناکارآمدی سامانه دفاعی صهیونیست‌ها در عسقلان

دقایقی بعد از آنکه گردان های القسام اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی صهیونیست‌ها به منازل مسکونی در غزه، ۱۰۰ موشک و راکت به سمت عسقلان شلیک کرده، شبکه سی.سی.تی‌.وی چین از اصابت دقیق یکی از موشک ها به ساختمانی در این شهرک خبر داد که نشان می‌دهد سامانه گنبد آهنین صهیونیست‌ها سوراخ شده است. گفته شده دو نفر از جمله یک نیروهای پلیس در این حمله زخمی شد که حالش وخیم است.

نتانیاهو: جنگ سختی در پیش داریم

نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت که جنگ طولانی و بسیار سختی در پیش داریم و خود را باید برای این جنگ آماده کنیم. نتانیاهو گفت که کابینه متبوعش تصمیم گرفته که زیرساخت های نظامی حماس و جهاد اسلامی را هدف قرار دهد.

بنیامین نتانیاهو , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

از سوی دیگر وزیر انرژی رژیم اسرائیل دستور داده برق و سوخت نوار غزه کاملا قطع شد که به دنبال این تصمیم، نوار غزه در تاریکی مطلق فرو رفت.

القسام: اسرای صهیونیست‌ها بیش از آمار نتانیاهوست

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس بامداد یکشنبه به شبکه تلویزیونی الاقصی گفت: تهدید غزه، مقاومت و مردم آن از سوی دشمن صهیونیست، یک بازی بازنده و طبل توخالی کابینه نتانیاهوست.

او همچنین گفت که شمار اسیران ما چندین برابر بیشتر از آن چیزی است که شما رصد می‌کنید و باید منتظر بمانید تا سربازان خود را به خوبی بشمارید.
 
ابوعبیده خاطرنشان کرد: اتفاقی که برای اسرای صهیونیست در غزه می‌افتد همان چیزی است که برای هر شهروند در نوار غزه اتفاق می افتد. ما به نبرد طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی و سیاست های فاشیستی آن ادامه می دهیم.

سخنگوی گردان‌های القسام حماس همچنین گفت که مردم فلسطین در همه جا، اشغالگران و عوامل آن را شوکه خواهند کرد.

به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های همجوار غزه

رسانه های رژیم اسرائیل بامداد امروز از فعال شدن مجدد آژیرهای هشدار شلیک راکت و موشک در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه خبر دادند.

تجمع اردنی‌ها و فلسطینیان در شهر أمان در حمایت از مقاومت

شهروندان اردن و فلسطینیان مقیم این کشور در اردوگاه الوحدات واقع در شهر امان، پایتخت اردن در حمایت از مقاومت و عملیات آن، دست به راهپیمایی زده و تجمع کردند. اردوگاه های دیگری در  اردن نیز شاهد تجمع بوده و رژیم اسرائیل از بیم حمله به سفارت خود، کارکنان سفارت را تخلیه کرده است.

وزیر جنگ اسبق صهیونیست‌ها: باید بسیج سراسری اعلام کنیم

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسبق رژیم اسرائیل که از مخالفان کابینه نتانیاهوست، گفت که باید وضعیت جنگی و بسیج سراسری اعلام کنیم و وارد نواز غزه شویم.  او همچنین گفت که ارتش رژیم اسرائیل باید وارد شهر غزه و بیمارستان الشفاء واقع در این شهر شود.

گزارش‌های تأیید نشده از هدف قرار گرفتن دفتر یحیی السنوار

رژیم اسرائیل همچنان از آسمان شهر غزه و برخی از مناطق نواز غزه را به وسیله جنگنده و توپخانه زیر آتش گرفته است. رسانه‌های فلسطین با اشاره به هدف قرار گرفتن ساختمانی در شهر غزه، گزارش دادند که جنگنده های رژیم اسرائیل دفتر یحیی السنوار، رئیس حماس در نوار غزه را در غرب شهر غزه هدف قرار داده‌اند.

هنوز این ادعا از سوی حماس تأیید یا رد نشده است. با این حال، در صورت تأیید، به احتمال زیاد صهیونیست‌ها یک ساختمان خالی را هدف قرار داده‌اند.

روزنامه صهیونیستی: حدود ۱۰۰ گروگان در غزه داریم

از سوی دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت رژیم اسرائیل نوشت که احتمال می‌رود حدود ۱۰۰ گروگان اسرائیلی در نوار غزه وجود داشته باشد که در بین ان‌ها افسران، نیروهای ارتش و افراد غیرنظامی وجود دارند.

سناتور آمریکایی: عملیات حماس با هدف توقف مذاکرات عربستان و اسرائیل است

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در تحلیل خود از عملیات طوفان الاقصی مقامت غزه علیه رژیم اسرائیل مدعی شد که این عملیات، تلاشی شفاف از سوی ایران برای منحرف کردن مذاکرات صلح بین اسرائیل و عربستان سعودی است.

او در حساب ایکس خود (توییتر سابق) نوشت: ایالات متحده آمریکا باید از اسرائیل حمایت نظامی و دیپلماتیک لازم برای نابودی حماس را به عمل آورد. دولت بایدن باید هرگونه تعامل با ایران را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.