طبق نظرسنجی یک مرکز افکارسنجی، تمایل مردم به سرمایه‌گذاری در زمین و مسکن در تابستان امسال نسبت به سال گذشته افزایش و تمایل به سرمایه‌گذاری در دلار کاهش داشته است.

اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در مسکن؛ دلار از چشم‌ افتاد

به‌گزارش قدس آنلاین، طبق نظرسنجی اخیر «مرکز افکارسنجی سرمایه» در خصوص تمایل به سرمایه‌گذاری در بازارهای زمین و مسکن، ارز، طلا، خودرو و ارزهای دیجیتال که به‌صورت تلفنی از ۴۳۰ نفر از شهروندان تهرانی ۱۸ سال و بالاتر در بازه ۲۰ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ صورت گرفته، نتایج در مقایسه با تابستان سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته است.طبق این نظرسنجی تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار زمین-مسکن در تابستان۱۴۰۲ با(۳۰.۵ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳ با (۳۶.۸ درصد ) روند افزایشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا-سکه در تابستان ۱۴۰۲ با (۲۸.۴ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳ با(۵/۲۹ درصد) روند افزایشی طی کرده است. تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار ارز-دلار در تابستان ۱۴۰۲با(۱۱ درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳ با(۶/۸ درصد) روند کاهشی طی کرده است. تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو در تابستان۱۴۰۲ با(۱۴.۲درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳ با(۷/۶ درصد) روند کاهشی طی کرده است.

تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار بورس در تابستان۱۴۰۲با(۴.۶درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳(۳/۱ درصد) روند کاهشی طی کرده است. تمایل به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال در تابستان۱۴۰۲با(۴ درصد) نسبت به تابستان۱۴۰۳(۵/۳ درصد) روند کاهشی طی کرده است.  تمایل به سرمایه‌گذاری در سپرده‌گذاری در بانک برای گرفتن سود درتابستان۱۴۰۲ با(۵/۴درصد) نسبت به تابستان ۱۴۰۳با(۶ درصد) روند افزایشی طی کرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.