معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تشکیل ۵ قرارگاه دائمی در باشماق، مرزهای خسروی، مهران، جذابه و شلمچه برای ارایه خدمات بهتر به زائران حسینی خبر داد و گفت: البته این قرارگاه ها فقط مختص به اربعین حسینی نیست و چند من

تشکیل ۵ قرارگاه دائمی وزارت دفاع برای ارائه خدمات به زائران حسینی

امیر سرتیپ «مهدی خواجه امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع روز چهارشنبه در نشستی خبری درباره فعالیت های وزارت دفاع در اربعین حسینی اظهار داشت: اهمیت مراسم اربعین حسینی بر کسی پوشیده نیست چرا که این مراسم راهپیمایی بزرگترین گردهمایی و تجمع دینی، سیاسی و فرهنگی در عالم بشریت است و موجب ترویج فرهنگ حق طلبی و عدالت خواهی است به واسطه خون به ناحق ریخته شده حضرت امام حسین (ع) و یاران با وقای او و در واقع تزریق خون جدید به نهضت مقاومت برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.

وی افزود: راهپیمایی اربعین فرهنگ مقاومت را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و هر استکباری ترویج می کند و نهضت عدالت خواهی را نشان می دهد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع ادامه داد: راهپیمایی اربعین باعث ایجاد وحدت در بین مسلمانان و اقتدار آفرین می شود. همچنین باعث وحدت بین مسلمانان در جهان اسلام می شود که فوق العاده حائز اهمیت است و در واقع یک نقطه استراتژیک در جهان اسلام است و از طرف دیگر باعث تقویت و دلگرمی جبهه مقاومت و موجب یاس و ناامیدی دشمنان است و در مجموع یک قدرت نرم و فوق العاده برای بازدارندگی دشمن است.

رئیس قرارگاه اربعین وزارت دفاع در ادامه گفت: این وزارتخانه با توجه به اهمیت برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی و انجام یک کار زیربنایی ۵ قرارگاه در باشماق، مرز خسروی، مرز مهران، مرز جذابه و مرز شلمچه تشکیل داده ایم و هدف از تشکیل آن این است که هرساله یک کار سطحی انجام نداده باشیم و در حد یک موکب باشد و باعث ائتلاف انرزی و هدر رفت نیرو شود. در واقع یک حرکت عمیق تری انجام داده شود.

سرتیپ خواجه امیری افزود: هرساله این حرکت بزرگ یعنی راهپیمایی اربعین حسینی با قوت و جمعیت بیشتری انجام می شود بنابراین نیاز به خدمات بهتری است بنابراین این قرارگاه ها راه اندازی شده و همچنین ۹ موکب هم به زائرین حسینی خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: یک موکب در مرز باشماق، یک موکب در مرز خسروی، سه موکب در مرز مهران و یک موکب در مرز جذابه و یک موکب هم در مرز خرمشهر و دو موکب یکی در فروگاه مهرآباد و یک موکب در فرودگاه امام خمینی پیش بینی شده که به زائران حسینی خدمات رسانی می کنند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که از این قرارگاه ها چند منظوره استفاده می کنیم ادامه داد: از این قرارگاه تنها در ایام اربعین استفاده نمی شود بلکه از این قرارگاه ها برای خدمات به راهیان نور، استفاده در زمان هایی که بلایای طبیعی اتفاق بیفتد یعنی در آن زمان محل هایی را برای اسکان و پذیرایی توسط این قرارگاه ها پیش بینی شده است که به کسانی که آسیب دیده اند سرویس دهند.

رئیس قرارگاه اربعین وزارت دفاع با بیان این خدمات خوبی در این قرارگاه ها و موکب ها به زائران حسینی ارایه می شود افزود: الان عده ای در حال رفتن به پیاده روی اربعین هستند و عده ای در حال برگشت از پیاده روی و زیارت حرم حضرت امام حسین (ع) هستند بنابراین نیاز به خدمات رسانی دارند به ویژه کسانی که از پیاده روی برگشته اند آنها جایی برای استراحت و پذیرایی ندارند.

وی ادامه داد: قرارگاه های وزارت دفاع دارای پارکینگ های خوب است که محصور و محفوظ است و در آنجا زائران به صورت رایگان خودروهای خود را پارک کرده و استراحت می کنند. همچنین محل های اسکان و استحکام در این قرارگاه ها همراه با پذیرایی با غذای گرم پیش بینی شده است و این موجب می شود که آنها با اطمینان خاطر و استراحت و آرامش به محل زندگی و شهر خود بر می گردند و باعث کاهش تصادفات و آسیب های ناگوار می شود چرا که این اتفاق به دلیل این خستگی است.

سرتیپ خواجه امیری درباره امکانات قرارگاه ها و موکب ها گفت: در این قرارگاه ها پیش بینی گاز، آب و برق به صورت مداوم و مستمر وجود دارد. دارای پارکینگ مناسب در مرزها به صورت رایگان است. اسکان در محل های خنک و سوله هایی که هم برای خواهران و برادران در فضایی بسیار مطلوب با گنجایش ۲۰۰ تا ۱۵۰ نفر پیش بینی شده است. همچنین پذیرایی هم از طریق موکب های مستقر در این قرارگاه ها به صورت غذای گرم در ناهار و شام انجام می شود.

وی ضمن تقدیر از آستان قدس ر ضوی و ستاد عتبات عالیات و ستاد اجرایی فرمان امام گفت: هرکدام نمایندگانی از آنها در هرکدام از قرارگاه های وزارت دفاع مستقر شده اند و کمک می کنند. در هر ۵ قرارگاه آشپزخانه صنعتی پیش بینی شده است و طبخ غذا از ۵ هزارتا شروع شده و طبق آمار تاکنون در یکی از قرارگاه های وزارت دفاع به ۳۰ هزار غذا رسیده است.

رییس قرارگاه وزارت دفاع با بیان این که آشپزخانه های وزارت دفاع بزرگ و مجهز هستند و دارای سردخانه و یخ ساز و دیگ های صنعتی اند گفت: همچنین در این قرارگاه ها پیش بینی درمانگاه شده اند که در ۴ قرارگاه سیستم از راه دور مستقر کرده ایم که از قرارگاه ها مستقیم با بیمارستان شهید چمران ارتباط دارند و فشارخون و موارد دیگر را از بیمار دریافت می کنند و به بیمارستان شهید چمران منتقل می کنند و در بیمارستان پزشک متخصص موارد را چک می کند که اگر بیمار دارای بیماری خاصی باشد می توانند تشخیص خود را اعلام کنند و بیمار را معالجه کنند.

سرتیپ خواجه امیری ادامه داد: در این قرارگاه ها پیش بینی داروخانه شده است که داروهای اصلی مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می دهد. همچنین برای شرایط اورژانس برای راه زمینی آمبولانس و برای هوایی هم بالگرد پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: قرارگاه های وزارت دفاع جزو بهترین قرارگاه های مستقر در منطقه هستند که با کمک هیات عاشوراییان حسین وزارت دفاع و با کمک همه سازمان های مجموعه وزارت دفاع شکل گرفته است که از همه روسای سازمان ها قدردانی کنیم. همچنین خادمانی که در موکب ها و قرارگاه ها اعزام می شود به صورت داوطلب از بین کارکنان وزارت دفاع است.

وی گفت: همچنین در این قرارگاه ها و موکب ها پیش بینی حسینیه و نمازخانه همراه با اقامه نماز جماعت با حضور روحانی محترم شده که از اداره عقیدتی سیاسی وزارت خانه اعزام شده اند. توزیع اقلام فرهنگی توسط عزیزان اداره عقیدتی سیاسی و موکب داران انجام می شود. همچنین پیش بینی وسیله ایاب و ذهاب برای قرارگاه هایی که تا مرز فاصله بیشتری دارند شده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی گفت: همچنین سوله هایی را برای خود خادمین پیش بینی کرده ایم که با زائران یکی نباشد که رفت و آمدهای آنها مزاحم استراحت زائران نشوند. مجموعه ای که ایجاد شده زائران می توانند در کوتاه ترین زمان هم پذیرایی شوند و از امکاناتی که در مجموعه وجود دارد استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.