وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از مسائل در کشور را مشخص نبودن آمار دقیق معلولان دانست و گفت:‌ قانون حمایت از معلولان تصویب شده اما منابعی که در قانون دیده شده به این عزیزان تعلق نگرفته است.

 تعداد معلولان کشور مشخص نیست

«احمد میدری» عصر چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی از یکی از مراکز نگهداری معلولان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و خواسته‌های آنان قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت: کسانی که از معلولان نگهداری می‌کنند با عشق و امید این کار را انجام می‌دهند و می‌توانیم برای راه سختی که در پیش داریم از آنان الهام بگیریم.

میدری افزود: همانطورکه گفتم اینها نقاطی هستند که دیده نمی شوند و با دیدن اینها باید جلوی بسیاری از فسادها را بگیریم تا بتوانیم منابع محدودی که کشور دارد را به این عزیزان برسانیم تا دعای خیر آنها در این چهار سال همراه ما باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این مرکز در تهران است و خیرین بزرگی به آن کمک می‌کنند. اینجا به اهتمام یوسف اصلانی تاسیس شده و امیدواریم بهزیستی نیز به این افراد کمک کند که این نیاز به بررسی دارد. یکی از مسائلی که در کشور داریم، این است که آمار دقیق معلولان مشخص نیست، قانون حمایت از معلولین تصویب شده اما منابعی که در قانون دیده شده به این عزیزان تعلق نگرفته است.

میدری افزود:‌ هر خانواده‌ای بهتر از مراکز نگهداری است و اگر بتوانید منابع مورد نیاز را به خانواده‌ها بدهیم نیاز نیست با هزینه‌های خیلی بالاتر و کارکردهای غیر قابل مقایسه با خانواده را متحمل شویم. انشالله که این منابع فراهم شود.

وی گفت:‌ قوانین بسیاری خوبی در سالهای قبل تصویب شده است. در برنامه هفتم توسعه نیز قانون حمایت از حقوق معلولان هم وجود دارد که اجرایی نشده است. باید همانطور که رئیس جمهوری مطرح کردند قانون را اجرا کرده و آنها را فعال کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.