در حالی کمتر از ۳ روز به زمان پذیرش مدارک پذیرفته شدگان آزمون استخدامی معلولان بنا بر اطلاعیه عجیب وزارت کشور باقیمانده است که همچنان این مسئله مورد انتقاد جامعه معلولان قرار دارد و و وزارت کشور همچنان بر این تصمیم خود اصرار دارد.

سردرگمی معلولان و خانواده‌هایشان؛ اصرار بر شرط عجیب آزمون استخدامی‌ معلولان

نخستین آزمون استخدامی معلولان ۱۷ خرداد امسال برگزار شد و در این آزمون ۱۲۸۰۰ نفر از معلولان شرکت داشتند که براساس برنامه‌ریزی از این تعداد ۴۳۳۰ نفر از آن ها در دستگاه دولتی جذب بشوند.

پس از برگزاری این آزمون، وزارت کشور در تاریخ دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای فرایند دریافت مدارک پذیرفته‌شدگان اعلام کرد. در اطلاعیه اداره کل سرمایه انسانی وزارت کشور تاکید بر حضور داوطلبان پذیرفته شده در بازه زمانی ۱۴۰۳/۶/۵ تا ۱۴۰۳/۶/۷ (دو روز شده) است.

این درحالیست که بسیاری از معلولان پذیرفته شده شرایط حضور در پایتخت ( وزارت کشور) ندارند به طوری که برخی از آن ها حتی شرایط جا به جایی در استان‌ها و شهرستان‌های خود را نیز ندارند لذا شرط عقل و انصاف این است که وزارت کشور با همکاری سازمان بهزیستی در استان‌های مختلف شرایطی را فراهم می‌کرد تا معلولان و داوطلبان پذیرفته شده برای ارائه مدارک به بهزیستی‌های همان استان و شهرستان مراجعه می‌کردند.

همچنین معلولان پذیرفته شده در هر یک از دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه برای ارائه مدارک باید به همان دستگاه مراجعه کنند که همین مسئله نیز چالش‌های را برای معلولان پذیرفته شده در آزمون استخدامی ایجاد کرده است.

در حالی این مسئله اخیراً در شبکه‌های اجتماعی و کمپن‌های معلولان مبنی بر حضور پذیرفته شدگان در دستگاه‌های دولتی برای ارائه مدارک عنوان شده است که تا این لحظه هیچ اطلاعیه‌ای از سوی وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها در این زمینه اعلام نشده و این مسئله موجب سردرگمی معلولان و خانواده‌هایشان شده است.

هر چند که برگزاری آزمون استخدامی معلولان پس از ۹ سال اتفاق خوبی برای جامعه معلولان محسوب می‌شود اما با سوء مدیریت و  قرار دادن شرایط سخت و سردرگم کردن پذیرفته شدگان شیرینی این اتفاق را تلخ کرده‌اند.

همچنین انتظار می‌رود مسئولان مربوطه تا زمان باقیمانده در اطلاعیه‌ای جدید شرایط مناسب‌تری را برای پذیرش مدارک معلولان در آزمون استخدامی اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.