کامالا هریس معاون جو بایدن در نشست کنوانسیون ملی دموکرات ضمن پذیرش نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درباره «دفاع از حق اسرائیل» تضمین داد

هریس پرچم دموکرات‌ها را به دست گرفت / سوگند معاون بایدن برای دفاع نامحدود از رژیم اشغالگر

کامالا هریس معاون جو بایدن در نشست کنوانسیون ملی دموکرات ضمن پذیرش نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درباره «دفاع از حق اسرائیل» تضمین داد. وی در این سخنرانی 15 بار صراحتا نام رقیب جمهوری‌خواه خود را بر زبان آورد و با تهدید خواندن وی خطاب به مردم آمریکا گفت: «دونالد ترامپ سعی کرد آرای شما را دور بریزد. هنگامی که او شکست خورد، او گروهی مسلح را به ساختمان کنگره ایالات متحده فرستاد.» این مقام آمریکایی اضافه کرد که «من اطمینان حاصل خواهم کرد که آمریکا و نه چین، برنده رقابت قرن بیست و یکم است و اینکه ما رهبری جهانی خود را تقویت کنیم نه از قدرت کنار بکشیم.»

اعلام جنگ هریس علیه ترامپ در حالی بود که نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۵ نوامبر روز گذشته در سخنرانی خود در کارولینای شمالی که به دلیل تهدیدات امنیتی از پشت شیشه ضدگلوله انجام شد اوباما را چندش آور خوانده و بایدن و هریس را مسببین جنگ در اوکراین نامید.

معاون بایدن البته در ادامه گریزی به تحولات فلسطین زده و در رابطه با جنگ غزه، بدون محکوم کردن نسل‌کَشی ادامه دار اسرائیل گفت که «اکنون زمان انجام توافق (آزادی) گروگان‌ها و آتش‌بس است.» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: «بگذارید صریح بگویم: من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود دفاع خواهم کرد و همیشه اطمینان می‌دهم که اسرائیل توانایی دفاع از خود را دارد. در عین حال، آنچه در 10 ماه گذشته در غزه رخ داده است ویرانگر است. جان‌های بیگناه زیادی از دست رفت. رئیس‌جمهور بایدن و من برای پایان دادن به این جنگ تلاش می‌کنیم تا اسرائیل امن باشد، گروگان‌ها آزاد شوند، رنج غزه پایان یابد.»

هریس در انتها علیه ایران و محور مقاومت هم موضع گرفت و گفت: «این را بدانید من هرگز از انجام هر اقدامی که برای دفاع از نیروها و منافعمان در برابر ایران لازم است، تردید نخواهم کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.