۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: 1007499

مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ورود حشره سِنَک به مشهد را تایید کرد.

تایید ورود حشره سِنَک به مشهد

سید رضا عباسی نیشابوری در گفتگو با قدس خراسان عنوان کرد: حشره سِنَک برای اولین بار در سرخس و صالح آباد دیده شد در این شهرستان‌ها اقداماتی از جمله سم پاشی در سطح محدود در شهر و به صورت گسترده در مراتع و زمین‌های کشاورزی انجام شد تا این حشره گسترش پیدا نکند و شرایط سرخس تا حدی کنترل شده است.
وی افزود: طبق بررسی‌های اولیه که هنوز نتایج آن قطعی نیست حشره سِنَک از طرف ترکمنستان به دلیل وزش باد روزهای گذشته به سمت ایران آمده و طبق شنیده‌ها حدود بیست و پنج روز قبل در ترکمنستان این حشره طغیان کرده و سم پاشی انجام شده است اما باد باعث شده به سمت کشور ما حرکت کنند.
مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ضمن تأیید مشاهده حشره سِنَک در مشهد گفت: در مشهد هنوز اقدام خاصی انجام نشده و برای اولین بار امروز مشاهده شده است، در حال رصد شرایط هستیم تا اقدامات لازم شود و اگر نیاز است که سم پاشی شود یا در مزارع و مراتع جلوی این حشره را بگیریم ظرف فردا هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد.
عباسی تأکید کرد: این حشره طبق اعلام کارشناسان آسیبی به بدن نمی‌رساند و فقط بحث روانی آن مطرح است که در تعداد زیاد مسأله ایجاد می‌کند که پیگیری لازم در این مورد در دست اقدام است.
گفتنی است طبق پیگیری‌های قدس خراسان این حشره در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد مشاهده شده و پیام‌های مردمی خبر از وجود حشره سِنَک در منطقه رسالت مشهد می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.