وزیر کشور عراق جزئیاتی از روند اجرای طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی اعلام کرد.

اظهارات وزیر کشور عراق درباره روند اجرای طرح امنیتی ویژه اربعین

قدس؛ «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق و رئیس کمیته عالی امنیتی ویژه اربعین حسینی به خبرگزاری عراق (واع) گفت: کمیته امنیتی و خدماتی در حال حاضر در فرماندهی عملیات کربلای معلا حضور دارد و تلاش به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد. تلاش‌های ما برای مدیریت تمام بخش‌های امنیتی در سراسر کشور از گذرگاه‌ها و جاده‌های مرزی گرفته تا ورود زائرین به شهر کربلا ادامه دارد.

وی افزود: تمرکز اکنون بر تردد زائران در محورهای نجف اشرف به سمت کربلای معلا و از بابل به سمت کربلا و از بغداد به سمت بابل تا کربلا است. این محورها اکنون در اوج فعالیت هستند و این طرح به طور کامل اجرا شده و هیچ تغییری روی آن اعمال نشده است.

الشمری با اشاره به اینکه «تلاش اطلاعاتی ادامه دارد»، خاطرنشان کرد: اکنون در حال تلاش برای انجام روند انتقال معکوس هستیم که به موجب آن این میلیون‌ها نفری که وارد کربلا می‌شوند با تلاش دولتی و خصوصی از شهر کربلا به استان‌هایشان منتقل شوند.

وی گفت: طرح‌های امنیتی و خدماتی به هم پیوسته، یکپارچه و درست کار می‌کنند و اقدامات ما طبق برنامه‌ها پیش می‌رود. از اول ماه صفر تاکنون اجرای طرح امنیتی آغاز شد و عملیات پیشگیرانه امنیتی در همه بخش‌ها، اعم از فرماندهی زمینی و عملیاتی و همچنین واحدهای وزارت کشور از طریق فرماندهی عملیات مشترک انجام شد.

وی گفت: این طرح امنیتی بر اساس داده‌های اطلاعاتی نهادهای امنیتی ایجاد شده است. همه دستگاه‌ها گزارش مفصلی از تمام چالش‌های موجود که ممکن است امنیت زائران را تهدید کند، ارائه کردند و با توجه به آن، طرح امنیتی به درستی ایجاد شد و بر اساس طرح امنیتی، طرح خدماتی ایجاد شد.

الشمری تصریح کرد: طرح امنیتی اربعین با برنامه عاشورای حسینی متفاوت است، چرا که طرح عاشورا فقط محدود به کربلا بود، در حالی که طرح اربعین شامل تمام استانداری‌ها و تمام جاده‌ها می‌شود و خدمات بیشتری دارد. آنچه که این طرح را متمایز می‌کند، وجود اقدامات خوب استانداری کربلا با ایجاد پایانه‌های مسافربری و بازگشایی جاده‌های دیگر است که باعث سهولت در ورود زائران و حفاظت از آنها شده است.

وی گفت: تمامی یگان‌های سراسر کشور از جمله وزارتخانه‌های دفاع و کشور، الحشد الشعبی و تمامی دستگاه‌های امنیتی از سازمان اطلاعات ملی، امنیت ملی، اطلاعات نظامی و اطلاعات امنیتی مشارکت دارند. همه آنها حدود ۱۰ روز پیش در حالت آماده باش قرار گرفتند و همچنان در این وضعیت هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.