رئیس قرارگاه حمل‌ و نقل مرزی اربعین گفت: طبق آخرین آمارهای تردد زائران اربعین نیز ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر تا روز گذشته به کشور بازگشته‌اند.

تاکنون ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار زائر اربعین به کشور بازگشته‌اند

مرتضی ضامنی با اشاره به اینکه قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین ذیل ستاد مرکزی اربعین در اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور فعالیت خود را انجام می‌دهد، اظهار کرد: این قرارگاه در هشت مرز در داخل کشور (۲ مرز ریندان و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، ۲ مرز در شلمچه و چذابه در خوزستان، مرز باشماق در کردستان، مرز تمرچین در آذربایجان غربی، مرز مهران در استان ایلام و مرز خسروی در کرمانشاه) خدمات ارائه داده و همچنین در خاک عراق نیز در چهار محور زائران از مرزها به سمت عراق جابجا می‌شوند.

وی گفت: قرارگاه حمل‌ و نقل مرزی اربعین از ۱۶ مرداد اول صفر اقدامات لازم را برای انتقال زائران از پارکینگ محل پارک خودرویشان و یا پارک سوارهایی که  اتوبوس‌های شهری زائران را پیاده می‌کردند به نقطه صفر مرزی و بالعکس آن انجام داده و در همه مرزها حضور داشتند.

با تأکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل مورد استفاده زائران بدون استثنا همگی از سیستم سرمایشی برخوردار بوده و در این گرمای هوا که در اغلب مرزهای کشور بالای ۵۰ درجه است، از تجهیزات سرمایشی استفاده می‌کنند، یادآور شد: جامعیت ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل شهری کشور سبب شده است تا زائران با حضور در این ناوگان تجدید قوا کرده و کودکان و کهنسالان و ناتوانان جسمی بتوانند به راحتی سفر خود را ادامه دهند.

ضامنی با اشاره به برنامه‌ریزی تیم‌های اجرایی وزارت کشور از ماه‌های قبل و اعلام آمادگی برای ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل شهری کشور تصریح کرد: طبق تکالیف محول شده به اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ناوگان حمل و نقل در مرزها و همچنین در خاک عراق مستقر بوده و بهترین خدمات به زائران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین، ۲۵۰۰ اتوبوس و ۵۰۰ ون در مرزها و خاک عراق مستقر بودند و اقدام به جابه‌جایی زائران حسینی کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد اتوبوس ۱۸۰۰ دستگاه در داخل مرزهای هشتگانه ایران و ۷۰۰ اتوبوس نیز در ۴ محور خاک عراق خدمات رسانی کرده‌اند. ضمن اینکه اتوبوس‌های ایرانی به عنوان پشتیبان عملیات در صورت کمبود اتوبوس‌های عراقی با هماهنگی دولت عراق وارد عملیات می‌شدند.

رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با تأکید بر اینکه تا دو روز بعد از اربعین نیز ناوگان‌های شهرهای مختلف خدمات ارائه می‌دهند و پس از آن هم ناوگان‌های شهرهای مرزی خدمات دهی دارند، افزود: ما در خاک عراق تا امروز غروب در مرزهای منذریه (حسینیه بغداد تا مرز خسروی) و عمود ۶۶۲ نجف تا مرز زرباطیه_مهران جابه جایی با ناوگان ایرانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.