وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دیدار دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی، استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران رفت.

وزیر علوم به دیدار استاد شفیعی‌کدکنی رفت

حسین سیمایی صراف، از ابتدای مسئولیت خود به عنوان وزیر علوم دیدار با پیشکسوتان دانشگاهی و مفاخر بزرگ ایران را آغاز و پیش از این با شماری از این استادان علم و تحقیق دیدار کرد. وی این روند را با دیدار دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی استاد ممتاز و از مفاخر دانشگاه تهران پی گرفت.

احمدرضا خضری، استاد دانشگاه تهران و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در این دیدار حضور داشت از این دیدار به عنوان دیداری دوستانه و صمیمانه همراه با یادکرد خاطرات شیرین و شعف‌انگیز نام برد. دکتر هادی خانیکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر احمد جلالی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در این دیدار حضور داشتند.

وزیر علوم به دیدار استاد شفیعی‌کدکنی رفت



محمدرضا شفیعی کدکنی استاد ممتاز دانشکده ادبیات و علوم انسانی، شاعر، پژوهشگر، نویسنده (متولد ۱۳۱۸ روستای کدکن)، در دوران کودکی به‌ جای حضور در مدرسه از محضر پدر خود، محمدتقی ادیب نیشابوری (برای فراگیری زبان و ادبیات عرب) و شیخ هاشم قزوینی (برای آموختن فقه، کلام و اصول) بهره برد. وی بعد از آن راهی دانشگاه فردوسی مشهد شد و دوره کارشناسی را در رشته زبان و ادبیات فارسی گذراند، سپس رهسپار تهران شد و درجه دکتری خود را در همان رشته دریافت کرد و از سال ۱۳۴۸ و در حالیکه ۳۰ سال داشت، به عنوان استاد این دانشکده کار خود را ادامه داد.

استاد شفیعی همچنین به دعوت دانشگاه‌های آکسفورد انگلیس، پرینستون آمریکا و ژاپن در این دانشگاه‌ها تدریس کرده و آثار مکتوب زیادی از وی منتشر شده است. کتاب هزاره دوم آهوی کوهی (مجموعه شعر)، تازیانه‌های سلوک، اقلیم روشنایی، صور خیال در شعر فارسی، موسیقی شعر و تصحیح اسرارالتوحید بخش اندکی از آثار وی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.