تحولات لبنان و فلسطین

مراسم افتتاح طرح ملی خدمت‌رسانی به زائران حرم رضوی در دهه پایانی صفر به همراه مراسم رژه خودرویی دستگاه‌های خدمت‌رسان ۷ استان در پایگاه امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد.

رژه خودرویی دستگاه‌های خدمت‌رسان با مشارکت ۷ استان در مشهد

به گزارش قدس خراسان، دبیر کل جمعیت هلال احمر در این مراسم با اشاره به ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان کلیه دستگاه‌های خدمت‌رسان به زائرین امام مهربانی در استان گفت: با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته، طرح «همسفران خورشید» با نگاهی ملی در استان خراسان رضوی برگزار می شود. در این طرح ۲۴۰ خودرو امدادی هلال احمر به همراه خودرو های سایر دستگاه‌ها مشارکت دارند.

یعقوب سلیمانی با بیان اینکه ۱۱۶ پایگاه ثابت و سیار در این طرح مشغول خدمت رسانی هستند، ادامه داد: ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم درگیر طرح همسفران در محورهای مواصلاتی منتهی به حرم امام هشتم (ع) هستند و در ادامه نیز طرح قدم به قدم را اجرا می‌کنیم که با مشارکت ۳۰۰۰ جوان داوطلب از سراسر کشور برای ارائه خدمت و کمک به زائران پیاده در مسیر پیاده روی از ۴ محور منتهی به حرم با ۷۰۰ ویلچر برگزار می شود.

وی بیان کرد: قریب به ۱۰۰ تیم امدادی نیز در راه‌های منتهی به حرم مطهر در قالب ۴۰۰ نفر به ارائه خدمات می پردازند. فوریت‌های پزشکی و کمک به نیروهای وزارت بهداشت و درمان از دیگر اقدامات هلال احمر خواهد بود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: از ابتدای ماه صفر، جمعیت هلال احمر با تمام ظرفیتش درگیر اربعین سالار شهیدان بوده و هست و هم اکنون نیز مشغول هماهنگی و خدمت‌رسانی به زائران امام هشتم است. نزدیک به ۲۲ هزار نفر پشتیبانی مراسم اربعین را به عهده دارند، ۵۰۰۰ نفر نیروی امدادی، کادر پزشکی و درمانی با حدود ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در خاک عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) هستند.

ضرورت ارتقاء خدمات جاده‌ای

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: دهه آخر صفر و دهه کرامت، دو مناسبت محوری در خدمت رسانی برای زائران امام هشتم است. سال گذشته افتخار میزبانی ۶ میلیون زائر ایرانی و خارجی از سراسر کشور و کشورهای همسایه داشتیم.

حجت گنابادی نژاد، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد زائران امام هشتم از مسیر جاده طی طریق می کنند، افزود: ارتقاء خدمات جاده ای به ویژه در حوزه امداد و نجات با رویکرد رسیدگی به حوادث و تصادفات و بیماری های محتمل ضروری است. امیدواریم امسال با مجموع شرایط متفاوتی که در زمینه افزایش گرما، احتمال بیماریهای واگیردار از کشورهای دیگر وجود دارد، بتوانیم با افزایش ضریب ملاحظات مربوطه در حوزه پیشگیری، کنترل و غربالگری های حوزه امدادو نجات، شرایط خدمت رسانی را بهبود ببخشیم.

مشارکت ۵۰۰۰ نفر در طرح امداد و نجات دهه پایانی صفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امسال این جمعیت سه طرح ویژه برای خدمت رسانی به زائران دهه پایانی صفر در نظر گرفته که مجموعا ۵۰۰۰ نفر در قالب این سه طرح مشغول به خدمت‌گزاری هستند.
سید علی منیری، با اشاره به تمرکز طرح «همسفران خورشید» بر محورهای مواصلاتی مشهد، افزود: این طرح با هدف ارائه خدمات امدادی به زائران پیاده و خودرویی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ترافیکی و جاده‌ای، پیشگیری از گرمازدگی و بیماریهای ویروسی و در راستای کمک به شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می شود.
وی افزایش کمی و کیفی طرح‌ها و اضافه‌شدن ناوگان خورویی را از جمله مزایای طرح‌های امسال امداد و نجات دانست و ادامه داد: طرح پوشش امدادی خیابان‌های منتهی به حرم و طرح قدم به قدم، دو طرح دیگر این جمعیت است که با راهبری ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر کشور و ستاد خدمات سفر با ریاست استاندار و مسئولیت معاونت زیارت استانداری و همچنین مشارکت سایر استان‌ها اجرایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.