وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که در جهت منافع ملی مهم‌ترین بخش ما دیپلماسی اقتصادی است تاکید کرد: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد.

من نیامدم وزارت خارجه که وزارت کنم ... / من سه مأموریت در وزارت خارجه دارم

سید عباس عراقچی در آئین تکریم و معارفه وزیر امور خارجه که عصر امروز با حضور رئیس جمهور کشورمان در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: امروز خدمت مقام معظم رهبری که بودیم بر استفاده از فرصت‌ها تاکید کردند. می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و این نیازمند این است که تمام همت و تلاش خود را به کار بندیم و در جهت منافع کشور حرکت کنیم.

وی افزود: در شورای معاونین تعبیری را به کار بردم و اینجا نیز می‌خواهم آن را تکرار کنم. من نیامدم وزارت خارجه که وزارت کنم بلکه می‌خواهم کار کنم. مطمئنم همکاران خوبی دارم. ان‌شاءالله دست در دست هم در جهت ماموریت‌هایی که به ما سپرده شده است، حرکت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: من سه مأموریت در وزارت خارجه قائل هستم، تأمین منافع ملی، تحکیم امنیت ملی و افزایش عزت ملی، هر کدام از این سه مأموریت کلی کار و برنامه در آن است که باید انجام دهیم.

عراقچی تصریح کرد: در جهت منافع ملی مهم‌ترین بخش ما دیپلماسی اقتصادی است. سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد. باید فرصت ایجاد کند و موانع را از سر راه بردارد و این یک راه تکلیف برای خود می‌دانیم که موانع اقتصادی را از سر راه برداریم. گشایش ایجاد کنیم که بخش‌های اقتصادی کشور بخش دولتی و بخش خصوصی در آن حرکت کند.

وی افزود: در حوزه امنیت ملی وزارت خارجه وظیفه سنگینی در حفظ بازندگی کشور و جلوگیری از اجماع سازی علیه کشور دارد. وظیفه سنگینی داریم که برای سربلندی ایرانیان عزیز گام برداریم.

منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.