مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا امشب به پایان می‌رسد و با قرعه کشی که فردا شب انجام می‌شود از ورژن جدید این تورنومنت رونمایی می‌شود و تیم ها حریفان خود را شناسایی می‌کنند.

 شروع هیجان در فوتبال/ رونمایی از ورژن جدید لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش قدس آنلاین، امشب مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان به پایان می‌رسد و فرداشب قرعه‌کشی این رقابت‌ها برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ در مونت کارلو در موناکو برگزار می‌شود در حالی که این تورنمنت با بزرگترین تحول سال‌های اخیر خود همراه خواهد بود. در واقع معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا ساختار سنتی مرحله گروهی را در سی و سومین سال برگزاری به طور کامل رها کرده و با شکل جدیدی برگزار می‌شود.

لیگ قهرمانان این فصل به صورت لیگ با حضور ۳۶ تیم به جای ۳۲ تیم برگزار می‌شود و صعود به مراحل حذفی با انجام دو بازی بیشتر نسبت به گذشته امکانپذیر است. فینال این فصل هم در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا در مونیخ به انجام می‌رسد.

شکل جدید

به جای ۳۲ تیم که در هشت گروه چهار تیمی رقابت می‌کردند، ۳۶ تیم در یک لیگ واحد مسابقه می‌دهند. هر تیم چهار بازی در خانه و چهار بازی در خارج از خانه انجام می‌دهد برابر هشت حریف متفاوت. این ۳۶ تیم در چهار گروه قرار می‌گیرند و در قرعه‌کشی فرداشب هر تیم با دو تیم از چهار گروه بازی می‌کند. تیم‌های اول تا هشتم لیگ به صورت مستقیم به مرحله یک‌هشتم نهایی می‌روند، تیم‌های نهم تا بیست و چهارم هم به پلی‌آف می‌روند و تیم‌های بیست و پنجم به بعد حذف می‌شوند. ۲۹ تیم پیش از این حضور خود در لیگ قهرمانان را مشخص کرده بودند و هفت تیم هم با بازی‌های رفت و برگشت هفته قبل و این هفته جواز صعود به دست می‌آورند. تیم‌های سید سوم و چهارم هنوز به طور کامل مشخص نشده‌اند اما رئال مادرید، منچسترسیتی، بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن، لیورپول، اینترمیلان، بوروسیادورتموند، لایپزیگ و بارسلونا در سید یک قرار دارند و بایرلورکوزن، اتلتیکومادرید، آتالانتا، یوونتوس، بنفیکا، آرسنال، کلاب بروژ، شاختاردونتسک و میلان در سید دو قرار گرفته‌اند.

تغییر قرعه‌کشی

شکل جدید مستلزم تغییر در نوع قرعه‌کشی هم هست. دیگر بازیکنان سابق فوتبال مکرراً به صحنه نمی‌آیند و با برداشتن توپ، گروه‌ها را مشخص نمی‌کنند بلکه نرم‌افزار به صورت رندوم هشت حریف را از چهار سید برای هر تیم انتخاب و مشخص می‌کند کدام بازی‌ها در خانه و کدام خارج از خانه باشد.

دو بازی بیشتر باعث شده مرحله لیگ به ژانویه کشیده شود و این حذف بازی‌های تکراری در جام حذفی انگلیس را در پی داشته است. دور اول بازی‌ها ۲۷ تا ۲۹ شهریور برگزار می‌شود و دورهای بعد به ترتیب دهم و یازدهم مهر، اول و دوم آبان، پانزدهم و شانزدهم آبان، ششم و هفتم آذر، بیستم و بیست و یکم آذر، دوم و سوم بهمن و دهم بهمن به انجام می‌رسد.

رئال مادرید فصل قبل تا قهرمانی ۱۳ بازی انجام داد اما تیم قهرمان امسال اگر به مرحله پلی‌آف برود، ۱۷ بازی برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.