جنبش حماس امروز (چهارشنبه) اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره بیمارستان‌های جنین و طولکرم در کرانه باختری را نقض آشکار قوانین انسانی و بین المللی دانست.

 محاصره بیمارستان‌های «طولکرم» و «جنین» نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: محاصره بیمارستان‌ها در دو شهر طولکرم و جنین توسط ارتش رژیم اشغالگر و فاشیست اسرائیل و مسدود کردن مسیرهای اطراف آنها با هدف جلوگیری از ورود تیم‌های امدادرسانی و آمبولانس‌های حامل بیماران و زخمی‌ها به بیمارستان‌ها همزمان با عملیات گسترده و وحشیانه این رژیم به مناطق مختلف کرانه باختری، نقض خطرناک قوانین بین المللی و انسانی و تهدیدی برای زندگی صدها بیمار و تیم های پزشکی در داخل بیمارستان‌هاست.

جنبش حماس درباره اهداف جنایتکارانه ارتش رژیم اشغالگر علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نهادهای خدماتی آن به ویژه بیمارستان‌ها و ارتکاب جنایات و کشتار در این منطقه مشابه جنایاتش در نوار غزه هشدار داد.

حماس از جامعه بین‌الملل، سازمان بهداشت جهانی، کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف حملات وحشیانه به بیمارستان‌ها و جنایات آنها علیه فلسطینی‌ها و سرزمین مقدس‌شان اقدام کنند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه از آغاز عملیات گسترده نظامیان این رژیم در جنین و طولکرم خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز به طول خواهد انجامید و بالگردها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که عملیات در شمال کرانه باختری بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ میلادی در این منطقه خواهد بود.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۲ فلسطینی و زخمی شدن سه نفر دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر جنین خبر داد.

رژیم صهیونیستی پس از عملیات هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) علاوه بر آغاز جنگ در نوار غزه حملات وسیعی را در کرانه باختری انجام داده است و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین پیش‌تر اعلام کرده بود که تعداد شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۶۵۱ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.