فوق‌ستاره پرتغالی فوتبال دنیا پس از ۲ سال افشا کرد که انگیزه اصلی او برای انتخاب لیگ حرفه‌ای عربستان، پول بوده است.

«به خاطر پول به النصر رفتم»

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۲ با انتقال از منچستریونایتد به النصر، به اولین ستاره‌ بزرگی تبدیل شد که به خاورمیانه رفت و حالا دلیل اصلی نقل و انتقالات به این کشور را فاش کرده است.

رونالدو درست پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ از منچستریونایتد به النصر پیوست و با رفتنش به عربستان، دنیای فوتبال را شوکه کرد.

زمانی که مشخص شد که او پیشنهاد قراردادی پردرآمدی در اروپا دریافت نخواهد کرد، به النصر پیوست. اقدامی که جرقه هجوم گسترده استعدادهای خارجی را به خاورمیانه را برانگیخت.

با وجود احترامی که این بازیکن ۳۹ ساله که برای فوتبال عربستان قائل است، او انگیزه خود و سایر بازیکنان لیگ را برای رفتن به عربستان فاش کرد و اعتراف کرد که پول دلیل اصلی جذب ستاره‌هاست.

رونالدو در کانال یوتیوب خود UR Cristiano در گفت‌وگویی که با ریو فردیناند، همبازی سابقش در منچستریونایتد داشت، گفت: هر جایی که بازی کنم، سطح خود را نشان می‌دهم. می‌دانستم که در آنجا [عربستان سعودی] نیز سطح خود را نیز نشان خواهم داد. لیگ را بهبود خواهم داد.

پس از رونالدو، ستاره‌هایی مانند کریم بنزما، انگولو کانته، سادیو مانه و نیمار راهی لیگ حرفه‌ای سعودی شدند.

رونالدو در این گفت‌وگو به مشوق‌های مالی که در عربستان سعودی ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت: نه تنها از نظر مالی، که می‌توان گفت اصلی‌ترین نکته است، می‌دانستم فرهنگ فوتبال عربستان خوب است، زیرا دوستانی داشتم که قبلاً آنجا بازی می‎‌کردند و مربیان پرتغالی نیز در این کشور مربیگری می‌کردند. البته، اگر از من بپرسید، انتظار دارید به این سرعت ستاره‌های بزرگ به آنجا بروند؟ می‌گویم نه.

بر اساس گزارش‌های متعدد، النصر سالانه ۱۷۳ میلیون پوند به ستاره پرتغالی پرداخت می‌کند. این مبلغ هنگفت به ۳.۶ میلیون پوند در هفته، ۵۱۴۰۰۰ پوند در روز و ۲۱۴۰۰ پوند در ساعت تقسیم می‌شود.

نیمار در الهلال ۲.۵ میلیون پوند در هفته دستمزد می‌گیرد، در حالی که گفته می‌شود ریاض محرز، وینگر سابق منچسترسیتی حدود ۷۵۰ هزار پوند در هفته در الاهلی دستمزد دارد.

رونالدو در این مصاحبه اعتراف کرد که فشاری در لیگ عربستان احساس نکرده است و با زدن ۳۵ گل نشان داد که موتور گلزنی او خاموش نشدنی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.