تکرار هتک حرمت قرآن و تخریب صدها مسجد در غزه از سوی نظامیان صهیونیست در میانه سکوت غرب، نشانگر پروژه‌ای فراتر از ادعای ارضی است و از هدفگذاری اصل و هویت اسلامی حکایت دارد.

پروژه فراسرزمینی صهیونیسم تحت لوای غرب / هتک حرمت قرآن و مساجد غزه در دستور کار تلاویو

قدس؛ جنگ غزه در حالی یازدهمین ماه خود را سپری می‌کند که هر روز بر حجم و تنوع جنایت‌های ارتش رژیم اشغالگر در این باریکه جغرافیایی افزوده می‌شود؛ جنایت‌هایی اعم از شهادت بیش از ۴۰ هزار و جراحت بیش از ۹۳ هزار فلسطینی بی‌گناه، کشف قبور دسته‌جمعی، ربودن پیکر شهدا، تجاوز به اسرا، تخریب خانه‌ها و بیمارستان‌ها و غیره.

هتک حرمت قرآن؛ اقدام جنجالی این روزهای ارتش صهیونیسم در غزه

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته با رفتار شنیع خود و هتک حرمت قرآن، مسلمانان جهان را به اعتراض واداشته‌اند. آنها در ادامه اقدامات جنایت‌کارانه خود در نوار غزه، بار دیگر ضمن تخریب چند مسجد، قرآن‌ها را پاره کردند و آتش زدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره، فیلمی از تخریب مساجد غزه و سوزاندن قرآن‌ها را توسط نظامیان صهیونیست منتشر کرد. بر اساس آنچه در این فیلم دیده می‌شود، نظامیان صهیونیست بعد از ورود به مسجد «بنی صالح» در شمال غزه، قرآن‌ها را پاره می‌کنند و می‌سوزانند.

فیلم دیگری که توسط الجزیره منتشر شده، نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست در حال تخریب مسجد جامع «خان یونس» در جنوب غزه هستند. این مسجد که قدمتی به اندازه یک قرن دارد از قدیمی‌ترین مساجد این منطقه است.

لازم به ذکر است که در حمله اخیر رژیم اشغالگر به غزه «مسجد العمری» غزه که ۱۴ قرن قدمت داشت نیز تخریب شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در جریان جنگ علیه غزه تاکنون ۶۰۹ مسجد کاملاً تخریب و ۲۱۱ مسجد نیز به صورت جزئی تخریب شده‌اند.

بنابراین اگرچه طی روزهای اخیر، هتک حرمت قرآن مجید از سوی اشغالگران صهیونیست افزایش روندی افزایشی داشته‌است اما این اتفاق پیشتر نیز در میان سکوت مدعیان حقوق بشر بارها تکرار شده‌است.

اوایل خردادماه امسال یک نظامی رژیم صهیونیستی اقدام به سوزاندن قرآن کریم در داخل مسجدی در رفح در جنوب باریکه غزه کرد.

حساب کاربری یک روزنامه‌نگار عرب به اسم «تامر» در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار ویدئوی این اقدام گستاخانه نوشت: این نظامی تروریست از نیروهای لشگر «جفعاتی» ارتش رژیم صهیونیستی است.

این حساب کاربری پرسید: آیا عرب‌ها و مسلمانان می‌خواهند روابط‌شان را با این جماعت عادی کنند؟!

هتک حرمت قرآن و مساجد غزه؛ پروژه فراسرزمینی صهیونیسم تحت لوای غرب

هدف‌گذاری هویت اسلامی؛ پروژه هتاکان در سایه استاندارد دوگانه غربی

در مواضع اعتراضی و بیانیه‌هایی که از سوی گروه‌های مقاومت و مجامع اسلامی به این رفتار غیراخلاقی و غیرانسانی نظامیان صهیونیست انتشار یافت، افشاگری هدف اصلی و پروژه هدفمند رژیم به چشم می‌خورد؛ پروژه‌ای که به جنگ جاری و مسائل سرزمینی منحصر نمی‌شود و در واقع هویت و اعتقاد نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان را در جهان هدف قرار گرفته‌است.

در همین ارتباط «نهاد عوض» مدیر اجرایی «شورای روابط آمریکایی-اسلامی» در بیانیه‌ای در تارنمای این نهاد اعلام کرد: نیروهای دولت راست افراطی اسرائیل بار دیگر با فیلمبرداری از خود در آتش زدن قرآن و تخریب مساجد تأیید کردند که جنگ آنها علیه مردم فلسطین در غزه، جنگ علیه خود اسلام نیز است.

در بیانیه‌ای که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز انتشار داد، از هدف‌های رژیم صهیونیستی پرده برداشته شد. حماس در این بیانیه ضمن محکوم کردن اقدام نظامیان اشغالگر در به آتش کشیدن نسخه‌هایی از قرآن کریم هنگام حمله به مسجدی در نوار غزه، این اقدام را نشانگر «ماهیت افراطی و رفتارهای فاشیستی آنها علیه هویت امت اسلامی و مقدسات آن» دانست.

در این میان اما نباید از نقش حمایت‌گرانه غرب از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و هتک حرمت مقدسات مسلمانان چشم‌پوشی کرد؛ تکرار توهین‌هایی که حتی صدای اعتراض برخی اعضای «کنست» (پارلمان) رژیم صهیونیستی را نیز بلند کرده‌است تا انگشت اتهام خود را سمت اروپا و آمریکا نشانه بگیرد.

«احمد طیبی» عضو عرب کنست رژیم صهیونیستی طی پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) در واکنش به توهین نظامیان صهیونیست به قرآن در مسجدی در غزه، نوشت: نظامیان اسرائیلی به سرگرمی قدیمی خود یعنی سوزاندن قرآن ادامه می‌دهند.

وی به استانداردهای دوگانه رژیم اشغالگر و متحدان غربی آن در قبال توهین به مقدسات مسلمانان اشاره کرد و افزود: اگر همین اتفاق در یک کنیسه در اروپا یا هر جای دیگری افتاده‌بود، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، آن را «یهودستیزی» می‌نامیدند.

اتفاقاً نمونه‌های زیادی وجود دارد که با هتاکان به کنیسه‌ها در غرب به شدت برخورد صورت گرفته‌است. مردادماه پارسال هیأت منصفه یک دادگاه فدرال در ایالت پنسیلوانیای آمریکا یک شخص مهاجم به کنیسه یهودیان در شهر «پیتسبورگ» را به اعدام محکوم کرد.

هتک حرمت قرآن و مساجد غزه؛ پروژه فراسرزمینی صهیونیسم تحت لوای غرب

فرد هتاک به نام «رابرت باورز» که در زمان واقعه (۲۰۱۸) حدود ۴۶ سال سن داشت، با استفاده از چند سلاح نیمه‌خودکار (یک مسلسل و سه تفنگ دستی) به کنیسه یهودیان محافظه‌کار موسوم به «درخت زندگی» در پیتسبورگ حمله کرد. در این حادثه که رسانه‌های آمریکایی از آن مرگبارترین حمله به یهودیان در تاریخ این کشور یاد می‌کنند، ۱۱ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند. باورز نیز در زمان حمله مورد اصابت چند گلوله پلیس آمریکا قرار گرفت اما زنده ماند و بازداشت شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، باورز در ماه ژوئن امسال توسط هیأت منصفه دادگاه پیتسبورگ، به ۶۳ فقره جرم متعصبانه شامل ۱۱ فقره ممانعت از آزادی مذهبی، متهم و سپس گناهکار شناخته شد.

طی روزهای اخیر (سوم شهریور) پس از آنکه حمله یک فرد ناشناس به کنیسه یهودیان در منطقه «لا گراند موت» فرانسه منجر به انفجار و زخمی شدن یک پلیس شد، شاهد واکنش و برخورد قاطع نیروهای امنیتی و مقام‌های سیاسی این کشور اروپایی بودیم.

این در حالی است که اروپا و آمریکا نه تنها تا کنون حتی در سطح کلام، هتک حرمت رژیم صهیونیستی به باورها و اعتقادهای مسلمانان را محکوم نکرده‌اند که کشورهای مختلف آنها همچون سوئد، دانمارک و هلند بارها محل قرآن‌سوزی بوده‌است؛ سکوت و گاهاً چراغ سبز مقام‌های اروپایی به جریان‌های تندرو برای بی‌احترامی به کتاب مقدس مسلمانان از نگاه ناظران، واکنشی به وحدت جهان اسلام، رشد اسلام‌گرایی در غرب و پیشرفت‌های چشمگیر مهاجران مسلمان بوده‌است.

غرب نه تنها همچنان به تداوم کمک‌های مالی-تسلیحاتی و حمایت سیاسی از رژیم اشغالگر مبادرت می‌ورزد بلکه حتی صدای آزادی‌خواهان و حامیان فلسطین را در کشورهای خود با ابزارهای خشونت‌بار، سرکوب و خاموش می‌کند.

این روزها مسلمانان جهان بیش از هر زمانی از بازی غرب با واژه «آزادی بیان» و «استاندارد دوگانه» آنها در این زمینه به ستوه آمده‌اند و از خود می‌پرسند چرا تنها سوزاندن قرآن و توهین به اعتقادات ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان توسط نظامیان صهیونیست در نوار غزه و تندورها در اروپا مصداق آزادی بیان است؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.