دبیرکل ناتو با اشاره به تنش‌های جاری میان کی‌یف و مسکو، تاکید کرد که باید به اوکراین تجهیزات و مهمات ضروری «برای دفاع در برابر روسیه» ارسال شود.

استولتنبرگ خواستار افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین شد

قدس؛ «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز چهارشنبه و طی نشست «شورای ناتو-اوکراین» گفت: «اوکراین به رهگیری موشک‌های روسی به‌طور مداوم و هر روز جهت نجات جان بسیاری از افراد ادامه خواهد داد اما توانایی اوکراین برای حفظ دفاع نیازمند ارسال بیشتر تجهیزات است.»

وب‌سایت رسمی ناتو به نقل از دبیرکل این ائتلاف گزارش داد: «در جریان حملات اخیر روسیه، متحدان تاکید کردند که کمک‌های نظامی به اوکراین را افزاش می‌دهند. ما باید به ارسال تجهیزات و مهمات به اوکراین جهت دفاع از خود در برابر حملات روسیه ادامه دهیم. چنین چیزی برای توانایی اوکراین در این جنگ ضروری است.»

روسیه در یک سری حملات گسترده با هشدار حمله هوایی در سراسر خاک اوکراین، تاسیسات صنایع دفاعی این کشور را هدف قرار داد. رسانه‌های اوکراینی نیز روز دوشنبه از انفجار در تعدادی از شهرهای اوکراین از جمله کی‌یف، خارکیف، سومی، پولتاوا، وینیتسا، دنپروپتروفسک و اودسا خبر دادند و بزرگترین شرکت انرژی اوکراین هم خاموشی اضطراری در سرتاسر اوکراین اعلام کرد.

این حملات در حالی انجام شده که ارتش اوکراین با وضعیت کمبود نیرو و مهمات تقریبا سه هفته پیش حملات غیرمنتظره‌ای را به منطقه «کورسک» روسیه انجام داد.

استولتنبرگ هم‌چنین در صفحه ایکس نوشت: «در نشست شورای ناتو-اوکراین درباره تحولات میدان جنگ و نیازها و اولویت‌های اوکراین بحث و رایزنی کردیم. متحدان، حملات هوایی روسیه را شدیدا محکوم کردند و ما باید به ارسال تجهیزات و مهمات به اوکراین ادامه دهیم تا آن‌ها از خود در برابر روسیه دفاع کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.