با تداوم جنگ علیه غزه بدون تحقق اهداف تعیین شده و بازگرداندن اسرای صهیونیست، خشم شهرک‌نشین‌ها در حال افزایش است و آن‌ها در اعتراضات خود هشدار می‌دهند که زمان برای نجات اسرا رو به اتمام است.

تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در مرز غزه

قدس؛ انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیست عصر چهارشنبه کاروانی از خودروها را از میدان اسرا در شهر تل‌آویو، میدان موزه هنرهای سابق که با تحصن‌های پیاپی خانواده‌های اسرا به این نام تغییر یافت، به سمت مرزهای غزه به راه انداختند تا باز هم امضای قرارداد تبادل با مقاومت فلسطین در غزه را خواستار شوند.

این انجمن با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام راه‌اندازی چنین کاروانی تاکید کرد که «فرصت بازگرداندن همه (اسرا) هر روز کمتر می‌شود.»

مادر یکی از سربازان صهیونیست کشته شده در غزه با انتقاد از عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه و ناتوانی کابینه‌ در بازگرداندن اسرا و قتل آن‌ها در حملات به غزه گفت: نخست‌وزیر در کابینه از اکثریت لازم برای تصویب قرارداد برخوردار است و همین‌طور در کنست (پارلمان این رژیم)، البته او از امنیت سیاسی برای امضای قرارداد نیز برخوردار است و تنها مانعی که در حال حاضر بر سر راه قرارداد تبادل وجود دارد، لجاجت نتانیاهو است.

تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در مرز غزه
تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست

خانواده‌های اسرا از رگو خواستند از اسامی یا تصاویر فرزندانشان استفاده نکند

بیش از ۱۰۰ نفر از اسرای صهیونیست آزاد شده و خانواده‌های اسرایی که هنوز در غزه هستند، در پیامی خطاب به «مری رگو» وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی خواستند در مراسم رسمی که قرار است برای سالگرد هفتم اکتبر برگزار شود، از اسامی یا تصاویر فرزندان آن‌ها استفاده نکند.

آن‌ها در پیام خود بار دیگر تجدیدنظر در برگزاری این مراسم را خواستار شدند و تاکید کردند که هرگز اجازه نخواهند داد از اسامی اسرایی که کابینه از حدود یک سال قبل آن‌ها را رها کرده، به صورتی تمسخرآمیز استفاده شود.

آن‌ها در پایان این نامه نیز از رگو خواستند مراسمی را که قرار است هفتم اکتبر در شهرک «اوفاکیم» برگزار شود، به طور کامل لغو کند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در ادامه نیز کابینه نتانیاهو را مسوول شکست در بازگرداندن اسرا دانستند و شخص نتانیاهو و همپیمانان سیاسی او را به مانع‌تراشی در رسیدن به توافق آتش‌بس و بازگرداندن اسرا متهم کردند.

«زمان رو به اتمام است»

پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از برخی مسوولان امنیتی رژیم صهونیستی هشدار داد، «در صورتی که توافقی حاصل نشود که خیلی زود به نجات اسرا منجر شود، اجساد تعداد بیشتری از آن‌ها از نوار غزه بازگردانده خواهد شد.»

روسای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز پیش از این به نتانیاهو تاکید کردند که «زمان مناسب برای امضای توافق رو به اتمام است.»

در همین چارچوب برخی مقامات آمریکایی و مسوولان فعلی و سابق رژیم صهیونیستی تاکید کردند که هدف تل‌آویو برای بازگرداندن اسرا از نوار غزه با زور و از طریق فشار نظامی قابل تحقق نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.