همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم اشغالگر به حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری ادامه می‌دهد و نیروهای مقاومت فلسطین نیز وارد درگیری‌های شدیدی با آن‌ها شدند.

کمین‌های ویژه نیروهای مقاومت برای اشغالگران در کرانه باختری

قدس؛ نظامیان رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی به حملات گسترده خود به اردوگاه الفارعه در طوباس، شهر و اردوگاه جنین و اردوگاه نور شمس در طولکرم ادامه می‌دهند و استحکامات خود را به این مناطق منتقل کرده‌اند؛ در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین به شدت با آن‌ها درگیر شدند و چند بمب را در نزدیکی خودروهای آن‌ها منفجر کردند.

مهم‌ترین این درگیری‌ها در محله الدمج در اردوگاه نور شمس در طولکرم و محله المنشیه در اردوگاه جنین برقرار است و رژیم صهیونیستی همانند همیشه خسارات و تلفات خود را اعلام نمی‌کند.

عملیات‌های ویژه مقاومت در کرانه باختری

خبرنگار المیادین گزارش داد که در اطراف اردوگاه بلاطه در نابلس درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران شکل گرفت و نیروهای مقاومت یک بمب را هنگام یورش اشغالگران به محله الجابریات در جنین منفجر کردند.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح و گردان‌های المجاهدین، شاخه نظامی جنبش مجاهدین اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست را در محله الدمج در اردوگاه نور شمس با بمب‌های انفجاری و گلوله جنگی هدف قرار داده و تلفاتی را در میان آن‌ها بر جای گذاشتند.

همچنین مقاومت فلسطین تاکید کرد که یک دستگاه تانک مدل تایگر متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را در کمینی از قبل آماده شده در خیابان حیفا در جنین با یک بمب انفجاری مستقیم هدف قرار دادند.

گردان‌های المجاهدین اعلام کردند که یک دستگاه بلدوزر ارتش اشغالگر مدل «D۹» را در نزدیکی مسجد الاسیر در محله الجابریات شهر جنین با یک بمب انفجاری هدف قرار دادند.

آن‌ها گزارش دادند که در محورهای شهر و اردوگاه جنین با تسلیحات مناسب و متنوعی وارد درگیری‌های شدیدی با نیروها و خودروهای زرهی دشمن صهیونیستی شدند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی به دلیل تیراندازی‌ها و آتش سنگین نیروهای مقاومت، مجبور به عقب‌نشینی از قلقیلیه شدند.

در الخلیل نیز نیروهای مقاومت بمب‌های دست‌سازی را به سمت شهرک «کرمی تسور» واقع در اراضی بیت آمر پرتاب کردند.

حملات مستمر اشغالگران به کرانه باختری

اشغالگران صهیونیست بامداد امروز پنج‌شنبه نیز به تعداد زیادی از خانه‌های شهروندان فلسطینی در اردوگاه نور شمس یورش بردند.

برخی منابع محلی اظهار کردند که سربازان اسرائیلی با یورش به خانه‌های شهروندان در نور شمس شروع به تفتیش خانه‌ها و تخریب وسایل داخل آن‌ها کرده و آسیب‌هایی را به این خانه‌ها واد کردند.

در جنین نیز پس از آنکه نیروهای اشغالگر تنها خط برق این شهر را هدف قرار دادند، برق اردوگاه و برخی محله‌های اطراف آن قطع شد.

اشغالگران در شرق اردوگاه جنین نیز به تخریب زیرساخت‌ها با بلدوزر ادامه داده و بیمارستان دولتی واقع در این منطقه را محاصره کردند.

در طوباس نیز اشغالگران استحکامات نظامی خود را به اردوگاه الفارعه منتقل کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که اشغالگران بامداد امروز مسجد واقع در طوباس را منفجر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که در این انفجار پنج نفر از نیروهای مقاومت فلسطین به شهادت رسیدند.

همچنین این ارتش در بیانیه خود اعلام کرد که در درگیری‌ با نیروهای مقاومت در اردوگاه نور شمس یکی از سربازهایش زخمی شد.

۱۱ شهید در حمله اشغالگران به کرانه باختری از صبح چهارشنبه

وزارت بهداشت فلسطین شهادت «فراس بسام علاقمه» ۳۵ ساله در جنین به ضرب گلوله اشغالگران را اعلام کرد.

به این ترتیب تعداد فلسطینی‌هایی که از چهارشنبه در جنین و طوباس به شهادت رسیدند به ۱۱ نفر افزایش یافت؛ در این حملات بیش از ۲۰ فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

تعداد کل شهدای کرانه باختری از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۶۶۳ نفر و زخمی‌ها به ۵۶۰۰ نفر رسیده است.

«احمد عبد الهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان نیز در گفت‌وگویی که با شبکه المیادین داشت، اظهار کرد: کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی در قالب طرحی برنامه‌ریزی شده برای نابودی هویت فلسطینی در کرانه باختری تلاش می‌کند.

عبدالهادی در ادامه گفت: فشار بر مردم ما در کرانه باختری از طریق یورش‌های مکرر کاملا شبیه به آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، در چارچوب عملیاتی استراتژیک قرار دارد اما دشمن با مقاومت فلسطینی‌ها در کرانه باختری غافلگیر خواهند شد.

او افزود: در همین راستا از دستگاه‌های امنیتی و نهادهای تشکیلات خودگردان انتظار می‌رود که از ملت فلسطین حمایت کرده و هماهنگی‌ها با دشمن صهیونیستی را متوقف کنند.

چند روز قبل روزنامه عبری معاریو افشا کرد که ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کند تنش‌ها در کرانه باختری تشدید شود و این شامل عملیات‌های انفجاری و استشهادی در اراضی اشغالی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.