تحولات لبنان و فلسطین

۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 1008833

کتاب «احادیث زندگی» به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا حیدری‌ابهری روایتی صریح و صمیمی از آموزه‌ها و معارف کتاب آسمانی مسلمانان را با استناد به آیات کلام‌الله مجید با مخاطب خود قسمت می‌کند

راهنمای عملی زندگی دینی

کتاب «احادیث زندگی»، شامل ۲۰۰ حدیث به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا حیدری‌ابهری به نگارش درآمده و انتشارات کتاب جمال آن را روانه بازار نشر کرده است. این اثر با روایتی ساده و صمیمی مخاطب را با استناد به آیات قرآن با مفاهیم  و آموزه‌های این کتاب آسمانی در مسیر هدایت زندگی بشر به سمت سعادت آشنا می‌سازد.

قرآن کریم مهم‌ترین منبع شناخت دین اسلام و معارف آن به شمار می‌رود اما بدون احادیث و مراجعه به سیره معصومین نمی‌توان به درک درستی از آیات این کتاب آسمانی رسید. بسیاری از احادیث شرحی بر آیات قرآن کریم‌اند که به کمک آن می‌توانیم از زوایای دقیق و معارف عمیق سخن خداوند آگاه شویم. مطالعه احادیث و عمل به توصیه‌های آن تأثیر زیادی در سبک زندگی مسلمانان داشته و منجر به رفتارهای درست در عرصه‌های گوناگون می‌شود. احادیث در چهار زمینه ارتباط با خدا، ارتباط با مردم، ارتباط با خود و ارتباط با طبیعت ما را یاری کرده و نکته‌های پندآموزی را به ما منتقل می‌کنند.

کتاب احادیث زندگی، شامل ۲۰۰ حدیث است که خواندن و به دنبال آن جامه عمل پوشاندن به دستوراتش موجب دینی‌تر شدن زندگی ما می‌شود. البته محتوای کتاب فقط به ذکر احادیث محدود نشده و همراه هر حدیث داستانی کوتاه در رابطه با آن آمده است. درون‌مایه داستان‌ها منطبق با پیامی است که از هر حدیث برداشت می‌شود و به مخاطب ۷ تا ۱۲ سال در درک بهتر محتوای حدیث کمک می‌کند. تصاویر رنگی کتاب نیز به آن رنگ‌ولعاب بخشیده و باعث می‌شود خواندن حدیث زندگی شیرین‌تر شود.

از آنجایی که احادیث مستقل از هم بوده و هریک در کمتر از یک صفحه نوشته شده‌اند، حدیث زندگی یک گزینه مناسب برای مطالعه پیش از خواب یا در اوقات فراغت است. در حدیثی از کتاب آمده است: «کسی که از گناه توبه کند، مانند کسی است که گناهی نکرده است.» سپس در داستانی با عنوان روحش شاد به ماجرای جوانی اشاره کرده که در جوانی اهل کارهای خلاف و گناه بوده و پس از توبه به مرحله‌ای رسیده که در دوران دفاع مقدس به جبهه رفته و به شهادت رسیده است.

در انتهای کتاب نیز فهرست موضوعی احادیث و نیز فهرست احادیث بر اساس هر معصوم ذکر شده است. این فهرست‌ها برای کسانی که بر اساس موضوع مدنظر خود دنبال حدیث می‌گردند یا می‌خواهند همه احادیث مربوط به یک معصوم را بررسی کنند، کار را آسان کرده است.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.