انتخابات

آیت‌الله تحریری عنوان کرد: قرآن کریم ریسمانی متصل بین خدا و بندگان است و جنبه‌های مختلفی برای هدایت انسان‌ها دارد از همین جهت نگاه کردن به آیات این کتاب آسمانی، شنیدن آن، تعلیم و تَعلم و فراگیری آن عبادت است چرا که با ما از بالاترین حقایق و معارف سخن می‌گوید. 

 قرآن کریم ریسمانی متصل بین خدا و بندگان است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدباقر تحریری در سلسله جلسات بیان معارف تفسیر قرآن کریم؛ «بهار بندگی» که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: قرآن کریم کتابی الهی و پیام ذات اقدس الهی است که بر قلب والاترین انسان‌ها، در بهترین ماه‌ها و در بهترین شب‌های عالم یعنی شب قدر نازل شده است. 
وی تصریح کرد: قرآن معجزه جاودان پیامبر اکرم(ص) است که فضایل بیشماری دارد لذا حکمت‌های الهی بسیاری در دل آن پنهان شده و عجایب بی‌نهایتی در دل این کتاب آسمانی نهفته شده که هیچ گاه کهنه نمی‌شود و همیشه و در هر زمانی تازگی دارد. 
این مدرس حوزه افزود: در روایات اسلامی سفارش شده این کتاب که بلیغ‌ترین، رساترین و زیباترین کلام‌ها است را بیاموزیم چرا که این کتاب دل‌های آماده را به خود جذب می‌کند. 
این مدرس حوزه افزود: گاهی دل‌ انسان در اثر ارتکاب گناه زنگار می‌گیرد ولی روزه ماه رمضان باعث می‌شود این زنگار از دل زدوده شود و دوباره دل به لطافت و نرمی برسد و با این دل نرم شده که با روزه به لطافت رسیده است بر سر سفره انوار قرآن می‌نشینیم و از فیوضات آن بهره‌مند می‌شویم. 
وی ابراز کرد: قرآن کریم ریسمانی متصل بین خدا و بندگان است و جنبه‌های مختلفی برای هدایت انسان‌ها دارد از همین جهت نگاه کردن به آیات این کتاب آسمانی، شنیدن آن، تعلیم و تَعلم و فراگیری آن عبادت است چرا که با ما از بالاترین حقایق و معارف سخن می‌گوید. 
آیت‌الله تحریری عنوان کرد: ما اگر با قرآن انس داشته باشیم می‌توانیم به مقامات اولیا الهی راه پیدا کنیم چراکه هر یک از سوره‌های قرآن کریم سفره معنوی خاصی است که برای ما به حَسب ظاهر محدود است ولی حقایق نامحدودی را به جویندگاه راه حقیقت ارائه می‌دهد. 
وی در ادامه به تفسیر سوره مبارکه انسان پرداخت و بیان کرد: این سوره فضایل بسیاری دارد و بیشتر آیات این سوره در مورد معرفی چهار شخصیت بزرگ عالم اسلام؛ امیرالمومنین(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است. 

این مفسر قرآنی خاطرنشان کرد: در این سوره همچنین چگونگی آفرینش انسان که از ابتدای خلقت چه سرگذشت و چه تحولات ظاهری، باطنی و معنوی پیدا می‌کند سخن به میان آمده است در این سوره همچنین به گوشه‌ای از این ابعاد وجودی انسان اشاره شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.