موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور در هفته اول سپتامبر (۱۱ تا ۱۸ شهریور) به منظور تقویت همکاری‌های دوجانبه به برونئی و سنگاپور سفر خواهد کرد.

مودی به برونئی و سنگاپور سفر می‌کند

نارندرا مودی نخست وزیر هند به دعوت حاجی حسن ابولکیاه سلطان برونئی، در تاریخ سوم و چهارم سپتامبر (۱۳ و ۱۴ شهریور) به برونئی سفر می‌کند. این اولین سفر دوجانبه مودی به برونئی خواهد بود و به مناسبت چهلمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دهلی نو و برونئی انجام می‌شود.

برونئی یکی از شرکای مهم در سیاست نگاه به شرق هند و دیدگاه این کشور در خصوص منطقه اقیانوس هند و آرام است.

وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که این سفر به تقویت همکاری‌های هند با برونئی در تمامی بخش‌های موجود از جمله همکاری‌های دفاعی، تجارت و سرمایه‌گذاری، انرژی، فناوری فضایی، همکاری‌های بهداشتی، توانمندسازی، فرهنگ و تبادلات مردمی کمک خواهد کرد. محور دیگر سفر مودی به برونئی، مربوط به بررسی راه‌های همکاری در بخش‌های جدید خواهد بود.

پس از برونئی، نارندرا مودی به دعوت لارنس وانگ همتای سنگاپوری خود، در تاریخ چهارم و پنجم سپتامبر (۱۴ و ۱۵ شهریور) به سنگاپور سفر خواهد کرد. وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که رهبران هند و سنگاپور پیشرفت‌های مربوط به مشارکت راهبردی بین ۲ کشور را بررسی کرده و دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی به بحث خواهند گذاشت.

مودی همچنین در طول سفر خود با تارمان شانموگاراتنام رییس‌جمهور سنگاپور، ملاقات و با دیگر رهبران این کشور نیز دیدار خواهد داشت. سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که این دیدارها روابط دوجانبه را در چارچوب منطقه‌ای و چندجانبه تقویت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.