موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

وزیر دفاع اوکراین گفت، بایدن هنوز در حال بررسی درخواستش برای برداشتن محدودیت‌ها در استفاده از تسلیحات دوربرد ارائه شده به اوکراین برای حمله به عمق روسیه است و تایید کرد، فهرستی از اهداف را در نشست با مقام‌های ارشد در واشنگتن ارائه کرده است.

وزیر دفاع اوکراین: فهرست اهداف در خاک روسیه را به آمریکا داده‌ایم

قدس؛ رستم امروف، وزیر دفاع اوکراین به این شبکه خبری گفت: «توضیح داده‌ایم که چه نوع ظرفیت‌هایی را برای دفاع از غیرنظامیان در مقابل روسیه نیاز داریم و امیدوارم حرف‌هایم شنیده شود.»

با وجود درخواست‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، آمریکا در حال حاضر قصدی برای لغو محدودیت‌های استفاده از سامانه‌های موشکی ATACMS ندارد.

وزیر دفاع اوکراین همچنین با بیان اینکه فهرستی از اهداف روسیه به مقام‌های آمریکایی ارائه کرده که کی‌یف قصد دارد به آنها حمله کند، افزود: «ما نشان دادیم که فرودگاه‌هایی که روسیه برای هدف قرار دادن ما استفاده می‌کند، در محدوده حملات به عمق روسیه قرار دارند.»

امروف همچنین ادامه داد، اوکراین به دنبال برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده بر این سامانه‌های موشکی است و مدعی شد: «آنها شهروندان ما را هدف قرار می‌دهند. برای همین است که می‌خواهیم از خودمان محافظت کنیم. ما می‌خواهیم آنها را متوقف کنیم. ما نمی‌خواهیم اجازه دهیم که نیروی هوایی روسیه به مرزهای ما نزدیک شود تا شهرهای ما را هدف قرار دهد.»

وزیر دفاع اوکرین در ادامه اخراج فرمانده نیروی هوایی این کشور را بی ارتباط با مرگ یکی از خلبان‌های ارشد اوکراینی در نتیجه ساقط شدن جنگنده اف-۱۶ دانست و خاطرنشان کرد: «باید بگویم که این دو مقوله‌ای جدا هستند. اصلا ارتباطی با هم ندارند.»

امروف همچنین مرگ این خلبان را «بدشانسی» دانست و گفت، اوکراین درباره این مساله تحقیقات انجام می‌دهد.

وزیر دفاع اوکراین همچنین گفت، کی‌یف بر روی افزایش توانمندی‌های خود تمرکز دارد تا روس‌ها را از مناطقی که کنترل می‌کنند، بیرون کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.