موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

طبق اعلام بانک مرکزی، از اول فروردین ماه تا امروز (۱۳ شهریور ماه) ۳۰ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تامین شده است.

از ابتدای سال تاکنون؛ ۳۰ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا امروز ۱۳ شهریور ماه، ۳۰ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری  و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تامین شده و در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار، برای خدمات ۷۴۷ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

۳۰ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵ میلیارد و ۲ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱ میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار ارز تامین کرده و در مجموع ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر تامین کرده است.  

۳۰ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

در این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون دلار و در مجموع ۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون دلار تامین ارز صنایع صورت گرفته است.

۳۰ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

همچنین میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۱۳ شهریور ماه، ۴۲ هزار و ۱۷۲ تومان برای دلار، ۴۶ هزار و ۶۸۰ تومان برای یورو، ۱۱ هزار و ۴۸۳ تومان برای درهم، ۵ هزار و ۹۲۵ تومان برای یوآن، ۴۶۹ تومان برای روبل، هزار و ۲۴۳ تومان برای لیر ترکیه محاسبه شده است.  

۳۰ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

گفتنی است، امروز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۳۳۱ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۶۰۳ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۴۳۲ تومان مورد مبادله قرار گرفت. هم‌چنین تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۵۹۲ تومان، مبادله یورو با نرخ ۵۰ هزار و ۴۶۵ تومان و مبادله درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۴۱۴ تومان بود.  

۳۰ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.