موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

یک متخصص ارتوپدی کودکان به بیان توصیه‌هایی برای خرید کیف و کفش دانش‌آموزان پرداخت.

قبل از خرید کوله پشتی و کفش دانش‌آموزان این توصیه‌ها را بخوانید

علیرضا رحیم نیا درباره ویژگی‌های کوله پشتی مناسب برای دانش‌آموزان گفت: کیفی که دانش‌آموزان به مدرسه می‌برند بسیار سنگین است و آن‌ها مجبورند هر روز تعداد زیادی کتاب را با خود حمل کنند. یک دانش‌آموز ۳۰ کیلویی یک کیف ۱۰ کیلویی هر روز با خود به مدرسه می‌برد و این در حالیست که دانش‌آموزان حدود ۴ تا ۶ ساعت در مدرسه حضور دارند. از این رو بهتر است تغییری در نظام آموزشی صورت گیرد و دانش‌آموزان مجبور نباشند هر روز تعداد زیادی کتاب را با خود به مدرسه ببرند و همچنین به والدین توصیه می‌شود وسایلی که دانش‌آموزان با خود می‌برند تا حد امکان کم و سبک باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه در صورتی که دانش‌آموزان مجبور به استفاده از وسایل بسیار زیاد هستند بهتر است از کیف‌های چرخ‌دار استفاده کنند، ادامه داد: کوله پشتی که برای دانش‌آموزان تهیه می‌شود حتما باید ۲ طرفش قرینه باشد و ۲ بند برای ۲ شانه داشته باشد و اینگونه نباشد که برای حمل کیف از یک شانه استفاده شود چرا که در درازمدت می‌تواند سبب انحراف ستون فقرات و درد در این ناحیه شود.

این متخصص ارتوپدی کودکان همچنین درباره ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش‌آموزان بیان کرد: کفشی که برای دانش‌آموزان تهیه می‌شود حتما باید اندازه پایشان باشد و ذره‌ای گشاد و یا تنگ نباشد. همچنین بهتر است دارای ۲ تا ۳ سانتی‌متر و ترجیحا ۲ سانتی‌متر پاشنه باشد چراکه کفش‌های تخت مثل کفش‌های کالج در دراز مدت می‌تواند سبب ایجاد فشار به ستون پیچ و مهره‌های فقرات شود و درد در ناحیه کمر و پاشنه را به همراه داشته باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش‌آموزان این است که به راحتی پوشیده شود و به راحتی نیز از پا در بیاید و اینگونه نباشد که دانش‌آموز زمان بسیاری را برای پوشیدن و درآوردن کفش صرف کند، افزود: کفش‌هایی که جنس دیواره‌شان پلاستیکی یا پارچه‌ای است و عملا از اطراف پا حمایتی نمی‌کنند، توصیه نمی‌شود و بهتر است قسمت بیرونی کفش که پا را نگه می‌دارد شل نباشد و بتواند از پا حمایت کند. همچنین توصیه می‌شود کفش دارای منافذی باشد که اجازه ورود و خروج را هوا را به داخل دهد تا در طولانی مدت پا را اذیت نکند.

منبع: خبرگزاری میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.