موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

محمد صادقی پس از سال‌ها درباره نقش خود در سریال «ولایت عشق» به رادیو نمایش بیان کرد که این سریال و نقش او باعث شده است رابطه‌اش با امام رضا (ع) عمیق‌تر شود.

محمد صادقی: «ولایت عشق» رابطه‌ام با امام رضا(ع) را عمیق‌تر کرد / چالش نقش مامون

محمد صادقی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با مهرناز مهربان مجری برنامه «استودیو هشت» درباره فعالیت‌های این روزهایش بیان کرد: سریال جدید «هشت‌پا» را دارم که در آن نقش یک بازپرس ویژه قتل را بازی می‌کنم، شخصیت‌های جالبی دارد و از جمله سریال‌هایی است که به نظرم با اقبال مواجه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از نقش‌هایش توانسته شخصیت حرفه‌ای او را بسازد، عنوان کرد: فکر می‌کنم نقشی که در سریال «ولایت عشق» ایفا کردم چنین نقشی بود. خود مجموعه هم در ساختار حرفه‌ای بود، فیلمنامه وزینی داشت و پروژه سنگینی بود. علی‌رغم اینکه چالش‌های زیادی در مسیر داشت من از این چالش‌ها لذت می‌بردم.

صادقی با اشاره به نقش مامون در این سریال گفت: فرایند آماده‌سازی نقشم برای این مجموعه مفصل و دقیق بود. من برای این سریال مطالعه مفصلی داشتم، به برخی اماکن رفتم و حدود ۱۶۰ صفحه برگه امتحانی مطالبی نوشته بودم که در مجموع تحقیق گسترده‌ای می‌شد.

وی درباره چالش‌های خود برای این نقش یادآور شد: در کار تاریخی بازیگر با شکاف زمانی و مکانی مواجه است و باید در قالب و هیبتی قرار بگیرد که بسیار با او فاصله دارد و این شکاف کار بازیگر را سخت می‌کند.

این بازیگر در واکنش به مجری که بازیگران جوان را کمتر اهل تحقیق دانست، گفت: چنین گرایشی وجود دارد و من حتی در میان دانشجویان هم می‌بینیم که کمتر اهل تحقیق هستند. با این حال مخاطب متوجه می‌شود چقدر برای نقش و کار زمان گذاشته‌اید هیچ‌گاه نباید مخاطب را دست کم گرفت مخاطب هوشمندانه متوجه کیفیت کار می‌شود.

وی درباره مامون به عنوان نقش منفی نیز گفت: نقش‌های منفی می‌تواند نازل، کلیشه یا تیپیکال باشد که هر بازیگری از آنها حذر می‌کند اما گاهی نقش‌هایی عمیق هستند و من هم از چنین نقش‌هایی استقبال می‌کنم. این نقش‌های منفی نوعی سقوط را نمایش می‌دهند و در موقعیت تباهی و سقوط هشداری است که نشان می‌دهد چطور آدم‌ها به این شرایط کشیده می‌شوند. درباره مامون گفته می‌شود فرد هوشمندی بوده است و برای من بازی در این نقش جذاب بود. نقش‌هایی که جای تأمل و چالش دارد جای مانور و کار بیشتری فراهم می‌کند.

بازیگر «ولایت عشق» درباره حس خود به امام رضا (ع) بعد از این سریال بیان کرد: به لحاظ تحقیقات و مطالعاتی که داشتم این حس عمیق‌تر از قبل شد، طبیعتاً وقتی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوم بسیاری از آن مطالب در ذهنم مرور می‌شود و این رابطه برایم عمیق‌تر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.